Mitt I Livet...

Lite känningar sitter fortfarande kvar...

Kategori: Livet från hjärtat...

Man får vissa vanor och man lär sig komma på hur olika saker underlättar för en att vara gravid.
När jag var gravid underlättade jag det för mig själv när jag skulle ta upp en sak tex ett klädesplagg eller nåt annat från golvet, genom att ta tag i det med tårna och liksom svinga upp det så jag kunde ta det med handen.
Den smarta lösningen kan jag säga sitter fortfarande i nu - fast jag kan böja mig ner och plocka upp det med handen utan att magen är i vägen!!!
Det har blivit en vanesak helt enkelt...
Men sen samtidigt så sparar jag ju på ryggen att slippa böja mig, hehe...

Fast sen finns det ju det dumma onda som inte vill ge med sig.
Höftens ischiasliknande smärta är urjobbig och det märks så tydligt när jag äntligen kan och ska leka med Filip. Har jag suttit ner i soffan och ammat Ida och ska resa mig så känns det som att ena skinkan fått sittsår och skaver som tusen nålar. Ajajajaj....
Att jag är trött hade jag räknat med, och får passa på att sova på dagen när det är lugnt.
Huvudsaken att barnen kan sova när de ska - nåt så när...

Kommentarer

  • Maria säger:

    De onda brukar man få dras me ett tag innan de oxå släppper..Ja du..sova..Vet ja sa ofta att sova de skulle ja göra i ett annat liv..De har ju en övergång de här me o va uppe på natten men såå jobbigt när man e i de..Kram o tanke

    2010-09-10 | 21:05:13
  • Görel säger:

    Jo, Det var ju inget liiitet grattis! Det var ett STOORT!

    2010-09-11 | 09:36:28

Kommentera inlägget här: