Mitt I Livet...

Några timmar i vattnet...

Kategori: Livet från hjärtat...

Efter att Hanna varit på dagis idag, lämnade vi först av Ida hos syrran som passade henne medan vi andra fyra körde till badhuset. Fidde o Filip väntade i babybassängen och han tyckte det var jättekul att plaska. Hanna hoppade i mellanbassängen och frågade nästan direkt om vi kunde åka rutschkanan. Vi fikade med kanelbulle och glass och sen badade jag o Hanna en stund till i den stora bassängen. Fem gånger åkte vi rutschkanan, och shit vad det gick undan i svängarna!!! Det var längesen jag åkte nåt sånt fort så det var nästan så jag blev lite yr, hihi...

Hungern satte in och vi käkade kebabtallrik i stan.
Sen åkte vi hem och då somnade alla vi tre där bak.
Skönt att kunna ta en sån välbehövlig powernap ibland.
Kl 17 körde jag bort Hanna till gympan och sen hem igen.
Hanna hade inte fått upp låset på grinden och tryckt på den istället, så skruvarna hade lossnat och grinden satt på tre kvart. Blixten Filip såg det och kröp fram till Fidde så fort han kunde, men den lyckan övergick till rena besvikelsen när han inte fick klättra upp för trappan...
Plötsligt dunsar det till på rutan till balkongdörren i tvrummet.
Jag kollade ut och såg en liten fågel sitta på bordet med vingarna utåt sidorna skakandes.
Undrar om det var en rödhake???
Den satt så fint när jag tog kort på den och gick riktigt nära fönstret så jag kunde ta en bra bild.



Det måste vara nåt speciellt med vårt fönster eftersom det är andra gången vi får oväntat besök av fåglar.
För ett tag sen så flög det in en ormvråk, och nu denna lilla sötisen...

17.45 körde Fidde o Filip bort med bilen för att hämta Hanna från gympan.
Rita och jag cyklade till dagiset på föräldrarmöte där vi bla fick måla en stor kartong som en ladugård.
Vi skulle komma på ett bra och passande namn på ladugården och efter lite tänkande sa jag:
"-Dagiset heter BOSTÄLLET och då kan ladugården heta KOSTÄLLET!!!"
Så det fick det bli...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: