Mitt I Livet...

När en föds...dör en annan!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Det är konstigt att vissa personer har förmågan att känna på sig vad som kommer hända på ett eller annat sätt.
Jag är en av dom.
Jag drömmer om vad som kommer hända eller har hänt innan jag själv vet om det.
Tyvärr handlar det om döden.
3 gånger har jag drömt - 3 gånger har det stämt.

Första gången var för ett antal år sen då jag drömde om en speciell siffra.
Det var siffran 23.
Varje natt dök alltid nr 23 upp och jag kunde inte förstå varför jag drömde om den siffran.
Vi försökte luska ut om det var för att mormor o morfar bodde på nr 23?
Om det var för att min moster o familj bodde på nr 23?
Jag kanske skulle få barn när jag var 23?
Många möjligheter kom fram, men inget av det kändes "nära".
En dag i april dog min gammelmormor.
Efter hennes död drömde jag inte en enda gång till om den siffran.
Hon dog i april - den 23:e....

Andra gången...
Var när jag drömde att jag var i en kyrka.
Det var massa folk där men som var ledsna.
Jag vände mig mot altaret och såg en vit kista.
Jag förstod inte då heller varför jag befann mig i en kyrka med gråtande människor.
Jag kände ju ingen som var sjuk eller som hade dött?
16 dagar senare dog lilla Emma i min älskade systers mage...♥

Tredje gången...
Det var i morse.
Precis innan jag vaknade, drömde jag att jag fick ett samtal.
Jag vet inte vem det var men personen sa att min mamma är ledsen.
Hon var ledsen för att hennes pappa hade inte långt kvar.
Han var dålig och hade bara några timmar kvar.
Jag berättade detta för syster i eftermiddags när de var här.
Kändes inte riktigt rätt att säga det till mamma pga så som det är med morfar.
Nu ikväll fick jag ett sms av mamma att Jossa berättat vad jag sa tidigare.
Då skrev mamma även att min mormors bror hade dött - i natt!!!!

Gissa om håret på mina armar stod rakt ut och jag tyckte det var så läskigt att jag började gråta.
Det är tredje gången jag drömmer om sånt här nu och det är så obehagligt.
Men som mamma sa. att det är kanske bättre att jag berättar det jag drömt om så blir det som en "förberedelse" på att det kommer hända eller så har det redan hänt och att vi får veta det senare...

I vår släkt har det alltid på nåt sätt varit så som man säger "När en föds - så dör en annan..."
När Eric föddes - dog hans gammelfarfar
När farmor dog i september -02 -  föddes Elias i februari -03
När Hanna föddes - var det en annan (kommer inte ihåg vem, men ska uppdatera sen)
När Emma dog i juli 08 - föddes Filip i oktober året efter
Ida föddes den 7:e september - mormors bror dog 5 dagar senare...

Men det är det livet går ut på.
Alla kan inte leva alltid.
Man byts ut för andra.
När en föds - dör en annan...



Kommentarer

  • Josefine säger:

    Usch, ja det är fruktansvärt obehagligt....

    Det jag drömde var att jag både hörde och såg mamma helt förtvivlad....den bilden som jag har sett mamma så på i min dröm, de fotot har jag här hemma nu, när hon håller Emma i sin famn.

    Efter att Emma föddes så har jag inte drömt om denna bild mer.

    Jag hade verkligen velat gå på en sians, lite obehagligt kanske, men säkert intressant.

    Kram, älskar dig!!

    2010-09-13 | 07:13:23
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Jenny säger:

    Usch, det lät kusligt! Jag drömmer också väldigt märkligt men jag har inte dokumenterat det...



    Går det bra annars med alla 3 barnen?



    KRAM

    2010-09-13 | 07:26:27
  • Maria säger:

    Fy va läskigt..Mina hår på armarna reste oxå sig när ja läste..Men vilken tur att du inte ser allt i dina drömmar iaf..typ vem som ska dö el hända nåt..men tror me du ska berätta för nära o kära om dina drömmar..Kram

    2010-09-13 | 08:05:15
  • Jennie säger:

    Jossa Vi får ringa och se om vi kan gå på en sån för det hade varit intressant och se om och vem man hade fått kontakt med...

    Kram älskar dig!!!



    Jenny Jo tack det går bra. Ida fick mat och åt rejält igårkväll, sen somnade hon och sov 5,5 timme så jag fick sova många timmar på natten. 5.37 vaknade hon o fick mat, somnade o vaknade 11.30!!

    Skönt att inte Filip vaknar när Ida vaknar till o skriker eller jämrar sig...

    Kram!



    Maria Ja det hade nog varit mer hemskt om jag sett VEM det hade handlat om, så jag får vara tacksam att det inte är det!!!

    Kram!!

    2010-09-13 | 12:49:41
  • Rebecca säger:

    Det stämmer med att när en dör så föds en annan.Min dotter föddes exakt 9 månader efter min gamlamormor dog och det med sanndrömmar är kusligt men inget man kan göra åt.Drömmer själv sanndrömmar och tror på det övernaturliga eftersom jag har varit med om det ett antal gånger.

    2010-09-14 | 10:00:38

Kommentera inlägget här: