Mitt I Livet...

Nu är jag helt slut..

Kategori: Livet från hjärtat...

Trots allt så skojade Filip med oss igår.
Han sov ända till kl 7 i morse!!!
Skönt.
Han ville inte ens ha mer välling efter de 200 han får när han ska sova.

Shit vilken jobbig dag det har varit för mig idag.
Hanna frågade om hon fick ringa till någon i morse typ alldeles för tidigt.
Vi sa att hon kunde gott vänta två timmar till.
Vi åt frukost och väntade på att Robban skulle komma.
Han o Fidde skulle hjälpas åt att sätta färdigt pappen framför ytterpanelen och sen dubbelisolera väggen.
Jag fotograferade vad de gjort så vi har det dokumenterat och bevis på att detta är iallafall ordentligt gjort och på ett riktigt sätt, så det är ingen som ska kunna komma och säga att detta är ett fuskbygge denna gången!!!!
Det ser jättefint ut där inne redan nu, bara efter de satt upp papp, isolering och gipsskivor. Det kommer bli sååå fint där inne sen när det är klart!!!

Hanna ringde till Lovisa och frågade om hon fick komma hit en stund.
Jag trodde det skulle gå bra.
Till en början gjorde det det.
MEEEEEEN.........
Innan jag började meed maten skulle jag lägga Filip.
Satt i fåtöljen och gav honom välling och hörde hur tjejerna väsnades, asade runt på grejor, studsade i trappan när de skulle gå ner m.m. och jag undrade vad fasen de höll på med.
Tillslut la jag Filip i vår säng och jag la mig intill honom.
Han lyckades komma till ro och somnade.
Då går Hanna in till mig och frågar om jag kan hjälpa de med att sätta ihop Pippitältet.
Det var DET de hade asat fram från garderoben!!!
Hon fick gå upp igen och jag låg kvar i hopp om att kunna vila en stund.
Då hör jag de snacka om att de ska se på film och Hanna sätter igång tv:n.
Jag gick ut till de o sa att innan de gör nåt annat så ska de upp och städa efter sig.
Klockan var lite i elva när jag sa till de att städa.
De började bra och jag hörde hur Lovisa började sjunga om HUR och VAD de skulle ta för saker.
Men tyvärr sjöng hon lite för högt och då vaknade Filip...
15 minuter sov han.
Hmm inte så jätteroligt....
Jag frågade hur det gick med städningen och att jag skulle börja med maten.
De skyllde på varandra om att "hon städar inte", och "hon hjälper inte till!"
Jag sa att det blir ingen mat förrän det är städat.
"-Näää men vi städar nu!" sa båda två med en mun.
Jag höll på att steka kycklingfilé när Hanna plötsligt ger upp ett illtjut och det hördes att det var nåt som hade hänt. Jag släppte det jag höll på med, öppnade grinden och jag vet inte sist jag kom upp för den trappan så fort sen jag blev gravid... men upp kom jag fortare än kvickt.
Hanna satt på golvet och gallskrek.
"- Vad är det? frågade jag.
Inget svar, bara skrik.
"- Vad är det Hanna??? vad har hänt?? frågade jag igen.
"- JAG HAR TRAMPAT PÅ EN DÖD GETING!!!!!" skriker hon då och håller sig om foten.
Filip gallskriker där nere i högan sky, jag skriker på Fidde  som springer upp för trappan och jag säger att Hanna har trampat på en geting och att han får bära ner henne på toa.
Jag kollar på golvet och hittar getingen - som lever!!!!
Den var inte död så jag slog ihjäl och kastade ut den.
Gick ner till Hanna och kollade på foten.
Hon visade att den stuckit henne på pektån - på insidan mellan stortån och pektån.
Jag hällde alsolsprit på för att få det rent.
Gadden satt kvar och jag försökte ta bort den med pincetten.
Det var ingen tjock gadd utan tunn, liten och svårborttagen.
Jag tror jag fick ut det mesta men ska kolla hur det ser ut ikväll.
Satte på Xylocainsalva och kirurgtejp för att lindra smärtan. 
Då hade Filip äntligen tystnat och lugnat ner sig lite.

Ut och fortsatte med maten.
Jag o Filip åt medan tjejerna fick vara så snälla att fortsätta städa.
Efter vi var klara kallade jag ner de så de fick i sig lite mat.
Sen upp upp igen för att fortsätta.
Men de började bråka om vem som skulle ta vad och att sakerna inte var på rätt ställe.
Mitt tålamod började sina så jag gick upp med Filip och sa att vi får sitta här tills de är klara.
Spelen hade de bara slängt in i garderoben så där var en jäkla oordning.
När de var klara och skulle gå ner kände jag hur trött jag var.
Fidde duschade och tjejerna gick ut.
Tvätten var fortfarande kvar i maskinen och jag öppnade luckan, slängde ner tvätten i korgen och körde ut den i hallen. Fan vad trött jag var. Helt slut.
Hängde upp tvätten och Fidde sa att han kör hem Lovisa och sen skulle de köra in till stan så jag kunde få vila.
TACK!!!!!!!

Det är matmässan på Yllan och jag hade gärna velat åka dit - men jag pallar fan inte.
Nu ska jag in och försöka sova två timmar eller iallafall tills de kommer hem igen.

Pust.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: