Mitt I Livet...

Nu har vi borstat tänderna o lagt oss til...

Kategori: Livet från hjärtat...

Nu har vi borstat tänderna o lagt oss till rätta där vi ska sova. Fidde i 2 saccosäckar, Jossa i övernattningsängen, Ida i bbsängen o jag i förlossningsängen. Man skulle kunna tro att man skulle få bättre omhändertagande efteråt och dessutom för att jag har bett om det i min förlossningsjournal, att både Jossa o Fidde ska sova över här. Men det var visst jobbigt att både leta upp en madrass till nån av dom på de kunde sovit på golvet, jag som har problem med svankena o höften bad om extra kuddar att mjuka till sängen. EN kudde fick jag. Sängen till Ida fanns det bara en plastad madrass, inget täcke eller filt så hon kunde ligga mysigt. Tur jag hade en morgonrock o egen filt med mig till henne. Förlossningsängen sa de var i bästa tiptopp. Men vilket skämt!! Smal, hård madrass o inte ens nånting att hålla sig i vid sidorna. Dåligt tycker jag. Sen tyckte sköterskan att jag skulle ta upp Ida o låta henne sova hos mig - i min säng!! Smal som den är o saknar skydd? -Jo men vi kan sätta upp ett plexiglas vid en sida på din säng!' fick jag till svar. Nähä du tack. Hon sover bäst i sin säng. Det verkar vara så besvärligt med att försöka skaffa lite filtar o annat som behövs, o jag frågade varför de inte ens hade gjort mysigt i bb-sängen? Nä det är ju inte så ofta bebisarna sover över o stannar kvar här, sa hon. Nej det är det kanske inte, men när det väl händer att det kommer in specialfall som med mig så kan man ju tycka att det borde finnas tillgängligt!!! Nu ska jag försöka vila en stund innan Ida blir hungrig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: