Mitt I Livet...

Praktikplats hos BreGott!!

Kategori: Livet från hjärtat...

I natt somnade Ida vid 00.
Då hade hon både fått mjölk och tillägg.
Jag bytte blöjan på henne innan vi gick in och såg att navelstumpen hängde endast i en skör tråd.
Lite äckligt var det allt när jag såg hur slemmigt det var under det torra.
På förlossningen hade de satt en konstig, liten klämma precis vid navelkanten som hade skavt och det blödde rätt mycket häromdagen.
Men i morse hade hela ramlat av och det såg fint ut som tur var.
Skönt att slippa ha den där som skaver.
Fast jag vet ju inte om de känner att de har nåt där...

Klockan 02 i natt vaknade Ida och var hungrig så jag ammade henne en stund.
Det värsta med ammningen nu är att hon har fortfarande fel grepp och pga det så ser det ut som ett glapp som ett sånt här tecken < på ena bröstvårtan och DET gör ont som fan.
Funderar på att bara låta henne amma från det andra och så får jag pumpa det som gör ont.
Det var likadant med Hanna o Filip.
Bägge fick fel grepp så Hanna sög sönder en sån där liten mamill eller vad det heter, på vårtan.
Ajajajaj...
Sen somnade hon.
Inte.
Ett försök till fast denna gången låg jag ner på sidan.
Har hört att man kan ligga ner och amma och det hade ju varit skönt.
Men det var allt "litta krönglitt" och jag fick ligga som en dönick för att få till en dugbar sovställning som möjligt.
Försökte lägga henne på täcket så hon kom längre upp, och kändes det fel så fick jag lägga henne längre ner.
Men då kom hon fel och sög så att det gjorde ont.
I dont get it.
Jag får sitta upp och amma medan jag halvsover...
Sen vaknade jag 4.30 av att jag låg på sidan och kände hur det läckte från det icke-ammande-bröstet.
Gick upp och började pumpa.
En WOW-känsla flög på mig när jag var klar och såg hur mycket det var i flaskan.
50 ml på bara ETT bröst!!!!!!!!!
Det är kanske dags att lämna in en ansökan om en praktikplats på fabriken hos de söta kossorna, mohahahaha!!!!!







 

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Jättebra att du inte ger upp i första taget, men det SKA vara rätt för dig... annars kan det va så...

    Kram älskar er.

    2010-09-14 | 18:52:34
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Ja jag vet... men sen VILL jag ju samtidigt eftersom det är en speciell känsla att ha henne så tätt inpå mig och HON tycker väl att det är skönt att känna mina andetag och puls sen tiden i magen...



    Kram!

    2010-09-14 | 20:14:37

Kommentera inlägget här: