Mitt I Livet...

Dyrbara droppar...

Kategori: Livet från hjärtat...

I natt har jag fått sova mååååånga timmar!!!
Först ammade jag henne i tvrummet vid 23 och hon åt rätt länge för jag hörde hur hon svalde och svalde.
Sen när vi skulle lägga oss så hade hon ganska mycket som skulle ut i blöjan.
Tre gånger fick jag byta den lilla, lilla blöjan...
Sen var hon hungrig igen och ammades först och fick sen tillägg kl 23.30.
Jag sa till Fidde att jag får väl göra mig klar för en "uppesittar-natt" nu med Ida som vanligt.
Efter det somnade hon - och sov till 05.37!!!!!
Gissa om jag blev förvånad att hon inte vaknat på så många timmar...
Jag hade inte ammat på länge så medan hon mornade till sig så satte jag mig ute i soffan och pumpade.
När det ena pumpades så droppade det andra och eftersom det är "dyrbara" droppar för mig som inte kunnat amma innan så fick jag pumpa lite på ena först och sen direkt över till det andra, haha!!!
40 ml på 15 minuter på båda tuttisarna kanske inte anses som mycket, men från att inte fått ut mer än max 10 när både Hanna och Filip var nyfödda, så känner jag mig stolt när jag ser att det rinner till så mycket.

Ida sover jättegott på mage på ett täcke i soffan nu och har sovit så en omgång till innan idag när syster med barn (inklusive vårt, haha) hälsade på. Jag hade ammat henne och sen la Jossa henne på täcket på magen och sen sov hon så hur länge som helst. 
Det är ju ingen fara så länge man sitter i soffan och har koll på henne.
Hon tycker kanske det är skönt att slippa ligga på rygg efter att ha ätit.
Jag brukar vända henne så hon får ligga på sidan också och det är med en uppskattad sovställning.
Nappen kan hon ha en liten stund men sen spottar hon ut den och sover utan.
Hoppas denna natten blir likadan som i natt!!!

I morse knackade det på dörren och det var syster och Hanna som kom.
Det första Hanna sa var:
"- Mamma jag får sova hos Jossa hur länge jag vill o nu ska jag bara hämta mina stövlar!!!!
De skulle åka in till stan och Hanna hade frågat om hon fick klippa sig, så det skulle hon göra. 
Mysigt att bara gå i stan med moster...

När de kom hem hade hon klippt lugg, topparna och fått rosa slingor med guldglitter i sidorna.
Hon var såå söt.
Sen visade hon mig....
HON HADE TAGIT HÅL I ÖRONEN!!!!!!!!!!!!!!!!
  
Hon hade äntligen vågat göra det idag!!!
Jossa sa att hon hade själv sagt att hon ville ta hål i öronen idag så de gick till apoteket och köpte "Trollerisalva".
Sån som gör att det inte känns.
Hanna fick sitta i Jossas knä undertiden.
Rätt som det var hade hon ett örhänge i örat.
"-Det gjorde inte ont!" hade hon sagt.
Men sen ville hon inte ta hål i det andra utan åka hem.
Fast efter lite övertalning så gick hon med på det.
Hon är såååå söt och det riktigt lyste i hennes ögon när hon visade det.
Såklart glömde jag att ta kort på henne men det kommer.
Nu vet hon vad hon önskar sig i julklapp iallafall, haha!!!!


Det kunde inte passa bättre eftersom de ska ta kort på dagis i morgon.
Nyklippt och med fina örhängen...
Hon ska sova hos Jossa i natt med så hon var inom och hämtade finkläder att ha i morgon.
Hade hon fått så hade hon velat sova där hela veckan för de har en hemlis som de ska göra på fredag.
Men den hemlisen sa hon till mig i morse.
Det kan bli för mycket av det goda så nån dag får hon sova här hemma.

TACK SYSTER FÖR ATT DU ÄR SÅ OTROLIGT SNÄLL!!!
ÄLSKAR DIG ♥

Kommentarer

  • Maria säger:

    Skoj för Hanna o få va hos moster lite:))Fråga henne sist om inte hon ville ha hål i öronen ..men nej!!!Kul hon våga nu...Skönt för dig me lite timmars sömn i följd..Hoppas du får fler såna nätter..Kram

    2010-09-13 | 20:24:34
  • Agneta säger:

    Så skönt att du kan amma lite mer ... bara du känner dig bekväm.

    Ja jisses vad Hanna var glad och stolt när hon kom till mig på jobbet.

    Kram älskar er så mycket.

    2010-09-13 | 20:50:40
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Josefine säger:

    Ja, jag tycker att det är jättekul att ha henne här och hitta på lite saker om dagarna....bara hon och jag!!!!

    Trodde först inte att hon skulle våga, men man såg lite i ögonen på henne att hon var inställd på att idag ska jag ta hål i öronen

    Men lite övertalning med 2a håltagandet fick jag allt göra :-)

    Älskar dig också så jättemycket!!!!

    /Jossan

    2010-09-14 | 08:11:59
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: