Mitt I Livet...

Blåsta!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse var det min tur att ha sovmorgon och efter ett tag lyckades jag somna om när barnen o mannen gått ut o stängt sovrumsdörren.
Filip hade vaknat redan vid halv sex i morse av att han hade kissat genom både pyjamas o täcket han låg på, så jag tog upp honom och ställde in honom i duschen så han fick duscha av sig.
Stackaren frös samtidigt som han fortfarande halvsov...
På med ny blöja och sen fick han fortsätta sova mellan mig o Fidde.
Jag sov till kl 9 sen hade jag för ont i ryggen.
Jag kan inte ligga länge men det är en rätt lagom tid tycker jag och få slippa gå upp kl 6.

Vid middagstid var vi i Rinkaby och barnen blev glada över att träffa deras mormor ♥ morfar och över att få vara hemma hos de istället för hos oss...
Lite större trädgård, andra leksaker utomhus ja det är ju alltid spännande hos andra!!!
Det sämsta var att det blåste nåt så fruktansvärt hela dagen och det är bara så jobbigt.
Bollarna flög iväg och håret flög i ansiktet och det var kallt även om det var varmt i solen...

Vi fick en jättegod köttgryta med ris och sallad.
Filip kunde inte äta för han hade för mycket att titta på.
Ida hade redan ätit så hon satt på golvet och roade sig med stora legobitar undertiden vi åt.
När vi hade ätit bestämde vi oss för att gå bort till kossorna.
Ida var jättetrött och eftersom vi inte fick plats med vagnen i bilen där sommardäcken var, så improvocerade mamma lite grann...
Hon bäddade så mysigt till Ida i deras kärra med en fleecefilt i botten sen la jag Ida där i på sidan med en annan fleecefilt över som täcke och sen in med nappen.
Det tog nog bara 10 sekunder när vi började gå och sen sov hon!!!!!
Vi gick först bort till hästarna och sen på andra hållet till kossorna.
Filip tyckte att det var lite skrämmande att de var så stora och att de råmade så högt.
Han ville bli buren hela tiden.
Hanna plockade gräs och matade de.
De bajsade minsann stora läddor som skvätte... hmmmm....
Tillbaka igen och sen packade vi så smått ihop och körde hem.

När Fidde öppnade ytterdörren hörde jag ett:
"- Åh fy faaaan!"
Det kryllade av äckliga MYROR - IGEN!!!!!
Jäkla skitmyror, var fan kommer de in???
Äter de upp cementen och äter sig inåt eller för jag fattar inte?
Salt och ättika biter inte på dom.
Inte heller de små dosorna.
Finns det nåt supermedel (som inte är farligt för barn)?????

Till middag grillade vi Scans goda 190 grams hamburgare och hade pommes och sallad till.
Nåt som var supergott att lägga på burgaren var de små krämiga fetaostbitarna med röd paprika som de har på en viss affär, som börjar på I och slutar på a och har tre bokstäver!!!!!!
Hahahaha den var svår va?????

Nu ska jag gå in o lägga mig, kanske bli kliad på ryggen av han som ligger intill mig.
Finns det nåt skönare än att somna till det???
Nä tror inte det...

Godnatt på er mina vänner!!! ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: