Mitt I Livet...

Första april och min egen grillröra!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Vilket tråkigt aprilväder det är idag...
Regn, moln och bara 8,3 grader.
Wow.
Men vad ska man begära?
Meteorologerna har inte alltid rätt.
Just nu har jag håltimme, haha.
Filip o Ida sover och Hanna leker med kompisen Olivia.
Disken är i maskinen och det är rent på golven.
Bara middagen för ikväll som ska kommas på.
Fast det lutar åt kalvschnitzel med pommes och bearnaisesås!!!

Igår kollade jag på Big Brother. och när det var slut hade jag lite problem med att somna, hehe.
Jag är så in i h-e lättskrämd och igår handlade B.B om att deltagarna bla fick se lite på en skräckfilm, uppleva obehagliga syner i huset, de fick se såna där äckligt verkliga låtsasmasker i både toastolen och i kylen, det fanns mask i mjölken, och så i slutet av programmet fick man se en kista som stod i gången och två likbleka tjejer med svart hår som stod framför kistan...
Usch och huuuu vad jag rös.
Det slutade kl 23 och när kl var 01 hade jag fortfarande inte somnat...
Jag låg och kollade lite extra i skuggorna på väggen o dörren, haha.
Man inbillar sig oftast sånt tramsigt efter man sett det på film.
Fast det var rätt kul att se de stora stöddiga killarna bli så rädda att de hoppar upp en meter i luften, haha.
"Gurkan" trodde ju ett tag att han sketit på sig, mohahahaha....

Vem vinner i B.B då???
Hmm jaaa, själv tror jag att antingen Katerina eller Peter vinner.

I eftermiddags rengjorde jag bilen, tog bort allt skit som bara låg och gömde sig under sätena.
Dammsög bara i baksätet och i bagageluckan för där var det mest smuts...

Till middag blev det kalvschnitzel, pommes och bearnaisesås, broccoli och svamp.
Undertiden jag stekte köttet på grilljärnet i både margarin, vitlök, rosmarin och lite salt, strimlade jag röd paprika som jag la i järnet och hällde över kryddan söt chili och lite socker för att få det karamelliserat.
När köttet var klart la jag det på en tallrik att vila en stund.
I järnet hällde jag i en burk krossad ananas och en halv skivad rödlök och så fick det gotta till sig och bli mjukt. Sen mixade jag röran till en lätt kräm som vi hade till om man inte ville ha bearnaisesåsen.
Fidde tyckte den var så god att han hoppade över såsen, och gör han det - så är det andra alternativet riktigt gott!!!!!
Denna krämen/röran ska jag absolut göra när vi ska grilla både kött och korv, för så god var den!!!

Ikväll badade Ida och nu är hon så stor och stark i ryggen att hon kan sitta upp och t om plaska i vattnet.
Det syntes att hon tyckte det var skojigt, precis som med Filip när han kunde sitta.
Efter badet blev Ida trött så jag gjorde välling och när hon druckit upp så somnade hon meddetsamma.
Sen fick Filip ta en dusch och sen gick Fidde in med honom och nu sover alla tre barnen.
Jag o mannen ska kolla på en .... skräckis... hmm, det blir nog till att ligga tätt intill honom i natt, hehe!!!

Ha en trevlig helg...
Har Ni blivit lurade???
Jag går inte på nåt sånt längre...

Kommentarer

  • Görel säger:

    Varför går jag på 1 april skämt? Får blogga om det imorgon...

    2011-04-01 | 21:30:38
  • Maria säger:

    Mmm va gott de lät...Inte heller blivit lurad-trodde Joel skulle försöka men nope...Kram

    2011-04-02 | 16:27:05
  • Jennie säger:

    Detta året har jag inte blivit lurad...

    Maria, vad lurade han dig med??+



    Kram...

    2011-04-04 | 21:18:56
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: