Mitt I Livet...

Första dagen på påsklovet!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag åt vi frukost vid åtta, sen när vi var klara med allt dvs avdukning, blöjbyte, påklädning tog vi på oss skor och en varm tröja och gick ut.
Hanna ville vi skulle gå en runda så då gav jag Ida en flaska välling först.
Hon somnade i vagnen medan Hanna vaggade den när jag var inne och diskade flaskan.
På väg såg vi en massa blommor och dessa såg vi.
Vitsippor!!!


Ljuvliga violer!!!


Och så var det några påskliljor som "växte på väskan"...


Filip gick jättelångt innan han blev trött i benen och jag frågade om han ville sitta i vagnen.
Det ville han - tio meter, sen ville han upp igen!!!!
Vi gick över gatan innan dagiset och fortsatte hem till min kära och finaste syster ♥.
Vi stannade där en stund och solade, snackade, sparkade fotboll och så fick Jossa mysa med Ida ("MiniJossa").
Ida är så lik Jossa när hon var bebis och jag ser likheterna på de när Ida gör vissa miner och får till sina utseenden.
Klockan närmade sig lunchdags och vi gick hem.
Ida började bli trött igen men jag lyckades hålla henne vaken med att titta på lappen i Filips mössa.
Vi åt korv och mos sen igår och efter middagen gick vi till apoteket, men de öppnade inte förrän kl 13.30 så vi väntade bara fem minuter.
Sen vidare till affären och där köpte vi 4 paket fjädrar och äggfärg.
Hemma igen fick Ida välling och sen la jag både Ida och Filip så de fick sova.
Undertiden de sov så satte jag o Hanna upp fjädrarna vi köpte i varsitt träd.
hanna frågade om vi inte kunde sätta upp ballonger med, så jag gick in o tog fram några.
Hon tyckte "hennes" träd såg ut som ett påskkalasigt träd!!!!!


Hanna framför "mitt" träd...


Filip väckte jag efter en timme och Ida vaknade en halvtimme senare...

Barnen fick gå ut igen och sen satte jag in pommes i ugnen och startade grillen till hamburgarna vi åt ikväll.
Vi hade vitlöksdippa, fetaost, sallad, gurka och rödlök till.

Filip fick vara utan blöja många timmar här ute idag och lufta rumpan lite.
Jag hoppade studsmatta med Foppatofflorna och när jag skulle lyfta upp Filip till mig så fick jag en stöt.
Gummiskor + statisk studsmatta = inte bra kombination!!!!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Härlig dag ni hade..Fina påskträd:))Kram

    2011-04-19 | 17:55:50
  • Agneta säger:

    Vilka fina påskaträd... och Hannas ser ju ut att vara dekorerat med STORA ÄGG!

    VITSIPPOR! VIOLER! Åh så underbara...

    Kram älskar er.

    2011-04-19 | 21:00:53
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: