Mitt I Livet...

Gymnastikuppvisning!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Kl 14 var det äntligen dags för Hanna och alla andra att visa vad de kan.
Det kostade 20 kr per vuxen och då ingick det varsin lott.
Mamma o pappa, Anitha o Rune kom också.
Vi trodde att det BARA var Hannas grupp som skulle göra allt de brukar göra på gympan, men tji fick vi.
Det var bla 4-åringar, familjegympa, 5-6-åringar, zumbadans, pilates, box, step, 7-8-åringar, 9-åringar, m.m.
Det varade 1½ timme och när lottdragningen var så drog de pappas nr, så han fick gå ner och hämta nåt på vinstbordet.
Han valde en sockerkaka som vi hade till fikat sen!!!

Efteråt körde allihopa hem till oss och fikade.
Pappa hjälpte oss att skruva fast den sista listen på väggen.

Hanna o Filip ville vara ute en stund efter de kört hem och jag stannade också ute med de.
Vi lekte tafatt runt studsmattan och sen gjorde jag en sak som jag inte gjort på åratal...
Jag HJULADE och STOD PÅ HÄNDER!!!!!!
Hanna blev helt överväldigad över att se MIG göra nåt sånt, hahahaha.
Men det kändes i axeln att jag inte har hjulat på så lång tid, men efter lite uppvärmning och vevande med armarna så gick det bättre.
Fidde o Ida var inne och han började med maten.
Vi grillade korv och hade potatismos, rostad lök, senap o ketchup till.
Filip blir nästan sur om han inte får senap på korven, haha.
Barbeque


Nästa vecka är det PÅSKLOV och jag vet inte om jag ska pynta och sätta fram nåt precis...
Tycker inte att det är lika mysigt och lönt egentligen att bara ha framme sånt till bara en helg.
Påsken varar ju inte längre.
Men det är ju klart, barnen ser att det är nåt annorlunda och visst kan jag ha mina kycklinggardiner uppe i köket och sätta fram Hannas påskkycklingar på bordet tillsammans där mina 4 färgsprakande ljus redan står!!!
Tror faktiskt att jag ska köpa några fjädrar och sätta i trädet här utanför...
 
Målade och urblåsta ägg brukar man också hänga i påskriset, men riktigt så här många ägg blir det inte...




Kommentarer

  • Agneta säger:

    Det är så kul att gå på gympauppvisning. Jag kan kännas hur det var på din tid!!! Mysigt att Hanna oxå har talang för det!

    Kram älskar er.

    2011-04-19 | 20:58:47
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: