Mitt I Livet...

Håll i hatten!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Det finns inget jobbigare än när det blåser ute.
Eller blåser och blåser...
Det blåser mindre stormar kan man kanske kalla det.
Idag har inte ens jag gått ut.
Bara Hanna har varit ute.
Ida och Filip är fortfarande förkylda och jättesnoriga.
Jag går och torkar deras små näsor stup i kvarten.
Ida får näsdroppar medan jag byter blöja och tar på pyjamasen sen sover hon gott.
Filip däremot är lite motsträvig till det.
Vi har köpt nässpray men det går fan inte lura honom till det heller.
Varje gång får han duschen vid sidan om.
Vid kinden, i örat eller på handen när han slår bort flaskan.
Ikväll hade båda två svårt att somna.
Kvart i nio tror jag klockan var när det äntligen var tyst där inne.
Då hade Ida ätit välling två gånger och Filip tre gånger...
Hungriga små barn!!!!


Innan idag började jag att måla om i tvättstugan.
Skåpluckorna som från allra första början hade en sån där äcklig ful orange färg som fanns på 70-talet.
Den färgen gjorde mig spyfärdig så de målades om med en bubbelgumsrosa färg som Hanna också har i sitt sovrum.
Jag fattar inte vad jag tänkte på men det var en "akutfärg" istället för den fula oranga.
Nu fick jag panik på den illrosa färgen och målade luckorna i samma mjuka bruna kakaofärg som vi har i det nya rummet.
Har visserligen bara målat en gång på några luckor, men man hinner liksom inte med allt på en gång när man har tre barn också.
De roade sig ca 30 minuter i nya rummet med att hoppa på sån där vit golvfoam och bygga torn med lampskärmar, haha...
Ja jag har släppt lite på tyglarna vad det gäller vad de får göra och vad de inte får göra.
Vaddå lampskärmar?
Det handlade om 5 st asgamla och skitfula skärmar som jag aldrig använder och som jag ändå hade tänkt slänga, så vad gjorde det att de lekte med dom då???
De hade ju jättekul och jag kunde måla...

Hanna ville att vi skulle ha trerätters ikväll.
Så till förrätt hade vi en superenkel och snabb rätt:
* Minikrustader med tzatziki

Till middag åt vi fläskfilé som jag först hade delat på mitten och stekt i järnet med viltfond och riven vitlök så de fick fina stekytor.
Sen fick den bli färdig i ugnen.
Till filén hade vi stekta äggnudlar som kokats med liten skvätt kycklingfond.
Såsen som vi hade till var gjord på stekt tärnad gul lök, rödvin och kokosmjölk.
En jättegod mix som kan rekommenderas!!!!!!

Efterrätten var chokladpudding med grädde och skivad banan!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: