Mitt I Livet...

I fredags...

Kategori: Livet från hjärtat...

...gick jag en runda med barnen i byn och Hanna cyklade.
Vi kom fram till en hage som var full med FÅR och LAMM!!!!!
Vi stannade såklart och tittade på dom och sen plockade jag o Hanna lite gräs och kastade in för att se om de ville ha.
Jag försökte locka fram fåren och bräkte så gott jag kunde, och minsann, de halvsprang mot oss när de såg vad vi kastat in.
Lammen nosade mest på det medan fåren mumsade i sig så fort de kunde för att de söligaste inte skulle få chansen på nytt, långt och saftigt gräs.




Filip tyckte det var häftigt när de bräkte, men ville sitta kvar i vagnen intill Ida på tryggt avstånd.

Jag knackade på och frågade om vi fick kolla på deras kacklande höns som hördes medan vi tittade på fåren.
Hon som bodde i huset tyckte det var kul att det var någon som ville komma o titta på deras djur!!!!

Hanna fick mata hönorna med lite majs för att locka fram dom ur hönshuset.
Jag fick lite flashbacks när vi bodde hemma i Rinkaby och själva hade tuppar, hönor och ankor...


Sen fick vi gå vidare till hästarna och Hanna fick klappa en av de.
De var 16 och 18 år och användes inte till att rida på längre.
Ett arabiskt fullblod och en som jag glömt namnet på...


Det var så kul att hitta en "bondgård" här i byn eftersom jag älskar djur och barnen också tycker om det.
Dit lär vi gå fler gånger när vi är ute och går...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: