Mitt I Livet...

I målartagen...

Kategori: Livet från hjärtat...

Vilken fantastiskt härlig dag det har varit idag!!!!
Jag är bara tvungen att börja med att skriva det.
Häromdagen började jag att måla om skåpluckorna i tvättstugan, och idag tog jag och målade andra lagret och resten av de omålade.
Det är ju lite lättare när mannen är hemma och kan ta hand om barnen så jag kan göra mitt.
Undertiden luckorna torkade hittade jag en burk färg som hette "listvit" och så fick jag ett ryck och målade om i hela tvättstugan, eller rättare sagt - där jag nådde!!!!
Två gånger fick jag måla för att få det helt täckt och på vissa ställen tom tre gånger.
Så nu är inte tvättstugan i färgerna äckelgrönt, bubbelgumsrosa och bajsbrunt, utan nu är det vitt och kakaobrunt ♥

Tyvärr räckte inte den vita färgen till allt, och även om vännerna ♥ tappert gjorde försök till att leta så får jag köpa en ny burk i morgon.
Helst hade jag velat ha den idag nu när jag är pigg på att måla...
Hanna kom in till mig där jag stod o målade och sa:
"- Du mamma... vad fint du gör... men jag tycker faktiskt att det gröna var snyggare. Inte detta vita!!!!!!"
Haha, ja hon säger precis rakt ut det hon tycker.
Men smaken är ju som baken - ibland svidandes röd...

Solen har varit framme och värmt upp vår lilla myshörna utanför dörren, så där åt vi både lunch och fika.
Ida har suttit i gåstolen och "gått" omkring en stund innan hon blev trött och ville in o sova.
Lite sol och nyttig luft är bara bra för de små att få även om de är snorförkylda.
Filip sov en och en halv timme i förmiddags medan Ida fortsatte sova en timme till.
Vi ska byta till sommardäck i morgon så Fidde har tvättat av däcken så de ser nästan ut som nya.
Pappa ska hjälpa oss att byta så det blir en söndagsträff i Rinkaby i morgon förmiddag ♥ .....

Ha en fortsatt trevlig helg!!!



Kommentarer

  • Maria säger:

    Va synd ni ej kunde komma på kalas allihopa..Hoppas ni snart bättre från förkylning...Kramiz

    2011-04-09 | 23:03:34
  • Jennie säger:

    Ja Maria det tyckte jag med... Men jag gillar inte att gå på kalas eller fest när nån är förkyld och dessutom tycker jag att det hade varit pinsamt om vi hade varit "smittan"...

    Anitha o Rune kom ju hit häromdagen utan att ringa innan, o då var de ju superförkylda men de satt o höll gosade med de ändå. Väljer de att gå in när vi säger att de är förkylda så kan inte vi göra nåt mer sen om de väljer att komma in.

    Nu har ju Anitha fått influensan...



    Kram och hoppas vi ses snart!

    2011-04-10 | 10:03:03
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: