Mitt I Livet...

Liten gourmé...

Kategori: Filip

Filip är en riktig gourmé redan i tidig ålder.
17 månader och älskar:
* Svart rom
* Stark senap direkt från flaskan
* Sötstark senap direkt från flaskan
* Sweet Chilisås direkt från flaskan
* Skånsk lökkorv
* Tzatziki

Han är inte rädd för att provsmaka allt vi bjuder på och han äter faktiskt det mesta.
Får han välja så dricker han hellre vischyvatten än vanligt kranvatten.
Keso kan han äta hur mycket som helst, precis som Hanna gjorde när hon var liten.

Nåt han verkligen fått smak på är LAKRITSFLAKES.
Idag satt jag i tvrummet och lekte med Ida.
Då tog han mig i handen och visade att jag skulle resa mig.
Sen gick vi ut i köket och jag frågade vad han ville ha.
Då tittade och pekade han upp mot kylskåpet där lakritsströsslet står och jag frågade om han ville ha det.
Jag förstod att det var det han ville ha, eftersom han sken upp och småhoppade på stället, hahaha...
Både Hanna o Filip älskar det strösslet och jag kan bara hålla med.
De ser ut som små lakritstroll sen när de är färdiga...♥

Kommentarer

  • Malin säger:

    Skönt med en kille som gillar lite speciella saker...

    Vår lille kille är en kräsen liten prick.

    Fast ibland kan han överraska.

    Igår satt han med en skål med Rice Krispies och tog en liten smula i taget,gissa om han hade att pyssla med i flera timmar!

    2011-04-06 | 05:19:25
    Bloggadress: http://[email protected]
  • Maria säger:

    Härlig liten kille..Har ju sett han med senapsflaskan i högsta hugg:))Kramiz

    2011-04-06 | 22:12:50
  • Jennie säger:

    Ja Malin, det gäller att titta på de där värdefulla stunderna i livet när man ser hur noggranna de är med pekfingertekninken för att få upp den där lilla, lilla goda saken som är så besvärlig...

    Kram!!!

    2011-04-06 | 22:58:23
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: