Mitt I Livet...

Onsdag, torsdag och lite fredag...

Kategori: Livet från hjärtat...


 Glitter-Text.net

På onsdagsförmiddagen lekte Hanna hos Lovisa medan jag åkte till Eko med Filip o Ida.
Jag ville köpa penséer där men de hade inga...
Istället blev det tre vita pelargonior och en stor vit kruka.
Vem drar inte bort en jättefin stor knopp med många små knoppar i om inte lille FilleBus???
Han var så glad och nöjd när han kom o visade mig vad han hade i handen.
Jag blev däremot inte lika glad...
På kvällen när Fidde kom hem grillade vi korv och det var riktigt varmt i solen där vi satt precis utanför dörren.

 Glitter-Text.net
Igår var vi ute och gick en runda efter vi ätit frukost.
Jag trodde Ida skulle somna undertiden men det gjorde hon inte.
Klar vaken och så ville hon sitta upp hela tiden...
När vi kom hem gick jag in med både henne och Filip så de fick sova.
Filip somnade efter knappa tio minuter, men en liten envis flicksnätra låg bara o smågnällde.
Till lunch hade vi kyckling och potatis med sås.
Hanna o Filip var ute hela dagen och lekte i sandlådan, medan jag satt på gräset bredvid och noppade ögonbrynen.
Ida satt intill mig och beskådade gräsmatt...mossmattan!!!!
Det var så varmt att Hanna låg bara i trosor och solade.
Jag hade satt på Ida en vit sommarhatt med skärm, för att skydda ansiktet, huvudet o nacken mot solen.
Men hon slet av den hela tiden.
Hon ville inte ha den på sig.
Filip var duktig och accepterade sin keps.
Men sen ville han hellre prova Idas hatt och då fick Ida testa kepsen.
Den gick an i en minut sen åkte den med av och de bytte igen, men jag var lika envis och satte på henne sin hatt hela tiden...

På seneftermiddagen när Hanna o Filip fortfarande var i sandlådan, fyllde jag Filips påskägg med några chokladbitar och Hanna fick glitterpennor och lite godis.
Sen la jag äggen i grillen och satte på locket.
Ett knippe gula fjädrar sattes dit i ett hål i locket där skruven till handtaget lossnat.
Jag gick in och öppnade ytterdörren på framsidan och kallade på Hanna.
"- Hanna.... vet du vad jag såg????
"- Nääää???"
"- Jag tror att jag såg PÅSKHAREN vid studsmattan alldeles nyss!!!!!"
Hanna spärrade upp ögonen och sa att hon skulle gå dit o titta.
"- Ta med dig Filip också!" sa jag och passade på att smita ut i uterummet och kolla.
Gissa om Hanna skrek rakt ut när hon såg de gula fjädrarna???!!!!
"- FIIIIIIILIIIIP..... KOM TITTA!!!! PÅSKHAREN HAR VARIT HÄR!!!!!!"
Sen öppnade hon locket försiktigt och blev jätteglad när hon fick se ÄGGEN!!!
Hon blev så glad över att ha fått glitterpennor så hon satte sig och ritade meddetsamma.

På kvällen var familjen Sabina här och grillade korv med oss.
Vi satt i uterummet och till en början lyste solen upp rummet till oss, men senare fick jag gå in o hämta ljus och fylla upp där ute.
Det blir så mysigt med blockljus och värmeljus lite varstans.
Myggorna letade upp Sabinas ben och hade en festmåltid där visst...
Filip och Ida var uppe ända tills de gick hem, och somnade sen vid 21-21.30!!!
Jag tycker att så länge de orkar vara uppe om det är nåt speciellt man gör hemma hos nån eller om man har gäster, så gör det inget om de inte lägger sig i ordinarie tid.
Huvudsaken är att det inte händer för ofta...  

 Glitter-Text.net
Jag o Ida sitter just nu i tvrummet medan de andra tre sussar kudden ännu.
Ida börjar bli hungrig så vi får gå ut och äta lite.
Senare idag ska Anitha ♥ Rune äntligen komma hit och hjälpa oss att fixa till trädgården!!!!!

Ja  det var allt än så länge.
Orkade inte skriva nåt igår utan låg bara i soffan och läste all reklam och två Kristianstadsblad som jag inte orkat läsa innan...
Så det blev ingen koll på B.B heller!!!!!
Får kanske se reprisen ikväll 19-20...

Ha en trevlig LÅNGFREDAG och njut av långledigheten!!!  

Kommentarer

  • Maria säger:

    Äntligen helg här oxå:) Önskar er en glad påsk..Kram

    2011-04-22 | 19:04:16

Kommentera inlägget här: