Mitt I Livet...

Påskafton!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Dagen började med att Ida vaknade tidigast av alla.
Redan 05.52 och jag ville så innerligt att hon skulle somna om.
Det gjorde hon och sov till 06.25.
Gissa om jag var utsövd då och pigg som en mört, hahahahaha tror inte det!!!!!
Men eftersom det är ljusare på morgnarna nu så kändes det inte lika jobbigt som under det mörka vinterhalvåret.
Hanna vaknade en kort stund efter när jag var o bytte blöja på Ida.
Hon var spänd inför första matchen i Lilla Gärds Cupen som hade början idag!!!!
Vi fick skjuts dit av Jonas och Lovisa medan Fidde stannade hemma med minstingarna.

Hanna ville stå i mål så hon fick ta på sig en neongul tröja och sen var det dags för lite taktiksnack.




Innan match fick de ställa upp på ett lagfoto!!!


Första halvlek mot Önnestad började bra.
Då gjorde ELVIS första målet!!!
Hanna räddade några bollar och gjorde jättebra utsparkar men lyckades tyvärr släppa in 5 bollar...
Så den slutade 1-5.

I andra halvlek ville inte Hanna vara målvakt längre för handskarna var alldeles för små och gjorde ont på hennes händer, så hon ville vara ute på plan och spela istället.
Men efter några minuter råkade Hanna stuka sin fot riktigt ordentligt och kunde inte fortsätta spela mer.
Hon fick en ispåse på foten och låg ner och grät, stackaren...

Nästa match fick spelas utan Hanna.
Vi hade bytt plan och eftersom hon inte kunde gå så fick jag bära henne dit som en säck päror på min rygg.
Hon fick köpa en glass i kiosken och kunde hon plötsligt gå igen - utan problem!!!
Ett mirakel hade skett!!!!
Nästa gång hon säger att hon inte kan gå så ska jag fråga om hon vill köpa glass, hahahha...
Vi satte oss på filten igen och kollade klart på matchen.
Plötsligt stod det en liten ShiTzu på vår filt, medan de två barnen som hade honom kopplad försökte locka med sig honom och sa:
"-Kom nu Gucci, koooom Gucci...!"
Men hunden ville inte följa med.
Plötsligt la den sig ner på filten helt utsträckt och njöt, hahahaha.
Det såg såå roligt ut när barnen lockade på honom men så la han sig ner hos oss istället!!!!!
Honden

När vi kommit hem och Hanna duschat så gjorde vi oss klara för att köra till stan.
Fidde köpte ett par skor och sen åkte vi till Rinkaby för att fira pappsen som fyllde 63 den 7/4, och så skulle vi äta påskmiddag.
Vi gav pappa ett OLIVTRÄD och vi får verkligen hoppas att det bär frukt...
Min mormor och morfar var också där, och Jossa med familj med.
Barnen lekte i trädgården hela eftermiddagen och ibland fick de avbryta för att komma till bordet och först äta en fantastiskt god middag som bestod av:
Kalkon
Sviskon
Morötter
Potatis
Sås
Gelé
Ättiksgurka
Sallad
Lingonsylt

Ida somnade i vagnen men sov inte lika länge som vanligt, men ändå var hon vaken hela tiden vi var där, när vi körde hem och tills hon skulle somna nu ikväll.
Lite övertrötta var väl både Ida och Filip för de somnade inte på en gång, utan Ida ville krypa/dra sig fram på vårt täcke och skrattade åt Filip som satt i Fiddes knä och drack sin välling.
Då blev Filip också piggare och så var det bara till att börja om från början.
En timme senare sov båda två.
Nu har Hanna också deckat här i soffan.
Röd om kinderna och snarkar lite smått.
Det tar på krafterna att först spela fotboll i solskenet och sen leka en hel eftermiddag/kväll i solen.
Undrar om hon drömmer om fotbollen eller nåt, för hon ligger och småsparkar här intill mig...

Jag o Jossa fick jättefina träbokstäver av mamma o pappa idag ♥...
(Lånade bilden av syrran)


Jag tror att jag ska spara att sätta upp våra tills vi har fått fint i köket.
Det ska ju tapetseras om, läggas nytt golv och lite sånt smått.
Vill sätta upp en hylla och ställa bokstäverna där med ett ljus eller nåt.

Hoppas att alla barnen sover lugnt och gott i natt så jag slipper kolla till de varje timme.
I natt gav jag Ida välling 02, hon och Filip låg och gnydde av och till och gav de nappen eller la på filt/täcke, jag kollade på klockan 02.20, 03.40, 05.. nånting och detta är såååå otroligt jobbigt att vakna till så ofta under dygnets mörkaste och tystaste timmar.
Det är min sovmorgon i morgon men hade det gått så skulle jag hellre vilja ha "sovnatt", haha.
Den tiden kommer väl då de sover en hel natt utan att man behöver vakna o ge napp o ta på täcket.
 


Kommentarer

  • Maria säger:

    Trevlig afton ni haft:))Mmm den tiden kommer då de sover hela nätterna-endast typ kräksjuka som kan va att man e uppe lite me dom men som tur e är de ju inte så ofta..Kram

    2011-04-23 | 22:40:30

Kommentera inlägget här: