Mitt I Livet...

Sista härliga och varma vårdagen innan regnet...

Kategori: Livet från hjärtat...

Alltså att kunna sitta ute och sola 5 minuter den 11:e april är bara ren njutning!!
Fem minuter vet jag inte ens om jag hinner sitta innan det blir tid att kolla till de påhittiga barnen...
Jag vet inte hur varmt vi har haft det här idag, men mamma sa att det var 17 grader när vi pratade nu ikväll.
Det brukar vara några grader varmare här på sommaren än i Rinkaby, liksom på vintern då är det kallare.
Idag har vi bara varit inne och ätit frukost, medan Ida o filip sov och till lunch.
Sen har vi varit ute hela dagen.
Barnen har lekt i sandlådan, gungat, hoppat på studsmattan, spelat fotboll, kastat ringar på min arm...
Jag fick ett ryck och städade i garaget och sorterade alla saker som bara låg här och där och ingenstans, dammsög i gången så man inte riskerar att få en skruv i foten om man ska hämta nåt i frysboxen.
Sen fixade jag lite i skjulet med och travade däck ovanpå varandra och plötsligt så blev det hur gott om plats som helst...
Filip har haft en riktigt otursdag idag.
Han har ramlat, skrapat sig, klämt sig, och snubblat om vartannat och så dessutom är han megaförkyld så snoret rinner hela tiden.
Ida är också fortfarande förkyld ännu och jag har väl fått nån släng av samma skit med nu...

Jag hann måla en timme idag i förmiddags när Ida o Filip sov och Hanna kollade på datan.
Skulle fortsatt nu ikväll, men det har precis varit "Mamma Byter Bo" och nu är det "En Unge I Minuten" så det får man inte missa!!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: