Mitt I Livet...

Utan kamera är jag frustrerad...

Kategori: Livet från hjärtat...

FAN, FAN, FAN.
Skit också.
Gissa om jag är förbannad och irriterad?
Ja, helt rätt.
Varför???
För att min KAMERA har gått sönder.
Jag skulle ta kort idag på överraskningen som Fidde tagit hem idag, men när jag satte igång kameran så hördes det en röst som sa nåt på engelska och så kom det ingen bild!!!!!
Jag hatar när det blir så här.
Min kamera betyder sååå mycket för mig.
Jag ÄLSKAR att fotografera och det är nästan som en drog för mig.
Visst har jag en mobil med bra kamera, men det blir ändå inte samma fina kvalité på mobilkorten som på kamerakorten.
Jag har precis fört över alla mobilkort till datan så nu kan jag ladda hem de som jag tagit med telefonen med!!!
Tjohooo vad jag kan, hahaha.
Ja det här är förresten Fiddes överraskning taget med mobilen:


I morse gick vi till dagis medan Hanna cyklade.
Fidde skulle ha bilen.
Det var rätt skönt med en morgonpromenix som vi inte gjort på ett bra tag.
Men det lär det väl förhoppningsvis bli mer av nu när morgnarna är ljuvliga...

Annars idag har jag målat klart listerna i taket och det jag nådde ovanför torkskåpet.
Hur fasen ska man kunna måla där man inte når???
Jag kan ju inte hoppa upp på det precis...
Antingen blir det en stege för att nå eller skulle jag kanske låna en lång Jonas kanske???
Ja sen när jag slängde en överblick på det "nya" och fina rummet, såg jag att det var EN sak som var VÄLDIGT mycket FEL...
GOLVET!!!!!!!!!
Gahhhhhh...
Man kan ju bara inte ha vita väggar, lister och så kakaobruna skåp.
Självklart kan man det.
Men man kan fan inte ha ett GRÖNT GOLV MED SVARTA FLAKES i till det!!!!!!!!!!!
Så vad gjorde lilla jag???
Hehehe...
Jo jag började först att måla "socklarna" på golvet vita och sen var det kört.
Hela golvet blev vitt!!!!!
Nä mamma... jag älskar inte vitt så som du, men om man bara har vitt och bubbelgumsrosa att välja på så blev valet självklart vitt.
Men det målades om bara för att det är så jäkla fult i mitten av golvet sen innan.
Det blev LITE bättre med den fina mattan vi fick av päronen, men att se den där asfula gröna plastmattan eller vad man ska kalla det, det funkar bara inte ihop med det jag målat nu...
Fidde har inte sett det än, men jag hoppas han tycker att det blivit fint i morgon när han kommer hem från jobbet.
Då ska jag ha lagt in mattan, gjort rent och fint där och tagit bort allt som inte ska vara på hyllorna som färgburkar, penslar, påsar, m.m.
Ska beställa en fin väggdekor som jag sett på Tradera och så ska jag sätta upp den där inne ovanför dörren.
Det kan nog bli finfint ♥...

I morgon ska vi på bvc med Filip då han ska till läkaren och så ska han få 1½ årssprutan.
Usch, jag gillar inte att jag ska hålla fast honom medan han får sprutan.
Jag vill hellre vara den som han kan komma till efteråt och få nappen och min tröst ♥.
Det är dubbelt så jobbigt för mig med min förbannade sprutfobi, när jag hör han skrika så hjärtskärande som bara en mamma eller pappa kan känna för sitt barn.
Det är skit att bli rädd för en sån viktig sak som en spruta...

Sov gott ♥

Kommentarer

  • Nille säger:

    Surt, jag hatar när det händer mig. Den såg förövrigt sjukt god ut den där tårtan.

    2011-04-13 | 16:01:20
    Bloggadress: http://golvlaggare-nacka.se
  • Görel säger:

    Kortet med mobilen blev jättebra, men jag förstår dig.. Jag tycker oxå om min kamera. Den hänger med!

    2011-04-13 | 18:40:04
  • Agneta säger:

    DUUUUUUUUUUUUU... ALLT som är vitt blir fint!!!

    Skojar bara... det finns faktiskt fler färger, bara de passar ihop!

    Jag tror att ni får det precis så som NI/DU vill ha det så småningom...

    Det kan bara ta liiiiiiite tid!

    Tur att Filip blev avledd... precis i sprutögonblicket!

    kram älskar er så mycket.

    2011-04-13 | 18:53:56
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: