Mitt I Livet...

Snart är denna lördagen slut...

Kategori: Livet från hjärtat...

Just nu sitter vi och har lördagsmys med lite godis, chips och så en ny sorts ostbågar som heter "Cheez Twisterz" och de påminner faktiskt lite om en ankpitt, hahaha...

Annars under denna lördag har vi varit på InterSport Outlet för Fidde behövde nya skor.
Alla barnen följde med in och med en busig och aktiv kille med "julklappsögon" så slutade det med att jag gick ut med de tre igen efter tio minuters upplockande av skor, badmintonracket och bollar...
Resultat:
Inga skor.

Sen gick Fidde in med Hanna på SkoDej för att söka lyckan där.
Resultat:
Inga skor.
Hanna fick nya joggingskor!!!

Engelbrektsboden
låg ju inte allt för långt borta, så jag o Hanna gick in där för att hitta en svart tröja till henne som hon behöver till morgondagens gymnastikuppvisning.
Sen fick hon ett par svarta leggings med silverknappar längst ner.
Det blev en blå morgonrock till Filip, så nu kan han sluta ta Hannas hela tiden.
Ett par röda mjukisbyxor, en röd body med Lilla My och en tunika till Ida.

På Maxi var Hanna i lekrummet medan vi strosade där inne.
Väl framme i självbetjäningskassan:
Avstämning igen - för femtioelfte gången!!!
Nästa gång skiter vi i den jävla apparaten och lägger upp varorna på bandet istället.
Tror det går snabbare...


Ida somnade i bilen medan jag var inne på ÖoB och köpte påskmust.
När vi kom hem ville Hanna o Filip vara ute en stund medan Fidde plockade upp varorna och gav Ida mat.
Jag var med ute och Filip tog mig i handen för han ville hoppa på studsmattan.
Lite lek i sandlådan hann de också med innan det var dags att gå in.
Leken fortsatte inomhus medan jag började med kvällsmaten.
Pain Riche
Brieost
Cantadou med grillad paprika, oliver och gurka
Paprika och gurkstavar
Vitlöksdippa
Olika sorters pålägg
Yoghurt
Kaffe och mjölk

Filip älskar Brieost!!!
Och gurkstavar med vitlöksdippa är så gott så det måste man ju bara doppa hela handen så man får med så mycket som möjligt, hahahha...
Hela han var täckt med vitlöksdippa i ansiktet sen...
Han tycker ju om det mesta, så egentligen var det ingen knall, hehe.
Det är så härligt att se honom äta.
Till skillnad från stora dottern...
Igår ville hon ha en halv potatis och en liten sked korvstroganoff.
Det blir hon inte mätt på.
Usch, detta tjat om mat går mig på nerverna.


Ikväll gav jag välling till Filip och satt med honom i mitt knä inne i sovrummet i fåtöljen.
Jag tycker det är en mysig avkoppling på dagen och en viktig stund för honom att kunna komma till ro genom att få den kärleken innan han somnar.
Vi har en liten "genomgång" vad vi gjort under dagen och när jag sagt nåt så svarar han med ett "mm" medan han dricker sin välling.
Jag börjar med att säga:
"- Kommer du ihåg vad vi gjorde efter du vaknat idag?"
Sen säger jag kortfattat vad vi gjort från frukost till det att han sitter i mitt knä och dricker välling.
Idag sa jag också:
"-Idag behöver du inte skrika o gnälla väl när jag lagt dig i sängen"?
Då låtsasgnällde han precis som att han skulle visa hur jag menade, för sen tittade han på mig och skrattade.
Han vet exakt vad man säger...
Vi hörde att Ida snarkade och då vänder sig Filip mot mig och gör ett liknande ljud samtidigt som han pekar mot Ida och skrattar lite.
Jag la han i sin säng med nappen o filten, sen sa jag godnatt o sovgott och smekte honom på kinden.
Sen gick jag ut och vände mig om - och såg att han hade SOMNAT!!!!
Snacka om att vara trött...


I morgon är det dags för Hanna att ha gymnastikuppvisning i Sporthallen.
Det ska bli spännande att se vad de kan detta året.
Hon älskar ju att stå på händer och hjula och sånt, men det kan jag inte tänka mig att de gör redan.
Vissa gånger har hon sagt vad de gjort men då har det bara varit lekar som "Lakritstrollet".
Så vill ni komma och titta på uppvisningen i morgon så börjar det kl 14!!!!!

Ha en trevlig helg ♥
 

Kommentarer

  • Görel säger:

    Ha en trevlig uppvisning idag! Farmor Inga Persson och farfar Bertil Hermansson heter dom!!

    2011-04-17 | 06:15:18

Kommentera inlägget här: