Mitt I Livet...

Första dagen i skolmatsalen!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Som alltid vill Filip vara ute så fort vi lämnat Hanna på dagis.
Men jag kan ju tycka att det är lite för tidigt att vara ute redan kl 8 på morgonen...
Jag fick bära in honom idag när han vägrade komma in självmant.
Ida håller sig ganska stilla om jag sätter henne på golvet, men lägger hon sig ner på magen så tar det knappt tre sekunder så har hon asat/dragit sig iväg någon meter.
Det tar nog inte många dagar till innan hon lärt sig kryptekniken och då gäller det verkligen att ha ögon i nacken!!!! 


Idag var det dags för Hanna och de andra i skolbarnsgruppen att äta mat i skolans matsal.
Jag o barnen gick dit och medan vi väntade på skolgården träffade vi Eric o Elias.
De sa att de hade sett Hanna gå in i matsalen när de gick därifrån.
Rita och Rasmus kom också dit för att möta upp Olivia.
Hanna och Olivia kom ut tillsammans med deras ena dagisfröken.
De sprang mot både mig o Rita och ville berätta allt på en gång om vad de åt och hur man tog mjölk genom att trycka glaset mot en spak och att man fick smör i en liten förpackning.
Vilken stor händelse för dessa små 6-åringar!!!!!!


På eftermiddagen gick vi bort till lekplatsen som ligger typ 50 meter härifrån.
På hörnan bor det en granne som har vita blommor utmed deras rabatt, och Hanna o Filip gick fram mot blommorna för att lukta.
Hanna grimaserade illa och sa:
"- Usch vad de luktar... vitt!!!!"
Hahaha... inte visste jag att vitt luktar illa???!!!

På lekplatsen blev vi inte långvariga.
Det fullkomligt kryllade med miljontals svarta och äckligt stora SKOGSMYROR där och det är bland det läbbigaste jag vet när man ser så många på en gång.
Vi hade ju Foppatofflor på oss och jag tänkte att de kryper säkert in i hålen på skorna och biter mig, så vi gick till en annan lekplats som ligger nere vid vårdcentralen.
Ida somnade precis när vi var framme och det var så skönt att se henne ligga i den nya sittdelen i vagnen.
Gott om plats till benen och svängrum till armarna om hon vill.
Hanna o Filip gungade och klättrade lite.
En rätt tråkig lekplats där det inte ens finns en rutschkana.
Fast bebisgungan är av den bästa sorten och en sån skulle jag vilja ha här.
Vi fikade med saft och Mariekex och Ida sov så gott under hela tiden vi var där och sen när vi kom hem.
Jag hann precis ställa vagnen utanför dörren för att låsa upp, då vaknade lilla hjärtat ♥!!!!

Ikväll var det sista gympan innan sommaruppehållet.
De hade fått glass, chokladsås, strössel, kolasås och maränger.
Snacka om festavslutning!!!!
Undertiden målade jag grinden i samma svarta färg som jag målade utemöblerna i fjol, och det blev så fint där ute nu och ger ett helt annat helhetsintryck.
En skön känsla att kunna öppna ytterdörren och låta Hanna o Filip gå ut i trädgården utan att behöva känna oron över att han kanske går/springer ut på vägen.
Nu kommer han inte ut varken på framsidan eller baksidan.


I morgon är det fredag och vad ska man hitta på då?
Gå ut kanske??
Det är det enda vi gör nu om dagarna.
Passar på att vara ute i solen.
Visst märks det att barnen mår bra av att få lite solljus.
Och att röra på sig så mycket som de gör.
Undrar hur långt de "går" under en dag om man hade räknat varje steg de tar???
Nästa födelsedagspresent till Filip blir kanske en stegräknare, hahaha!!!!!
Ikväll var Filip så trött att han somnade sittandes i soffan, sen la han sig ner.
Jag hade inte ens bytt blöjan eller tagit på honom hans pyjamas.
Men sen när han vaknade till så gjorde jag det, gav honom välling och sen somnade han om igen.
Han har kommit in i en "Bara-Mamma-Duger"-fas nu, och det märks att det är frustrerande för Fidde som gärna vill ha den mysstunden på kvällen att ge honom välling.
Han får ha den med Ida istället som nöjer sig med vem som helst.
Än.
Sen kommer väl hon också i den fasen.


Nu hör jag hur sängen ropar på mig.
Det kliar på ryggen och den ende som kan göra nåt åt den saken - sover.

Förresten... jag vann kakformarna!!!!!
TJOHOOOOOOO nu kan jag baka mandelmusslor till jul, hihi...

23 st BAKFORMAR / KAKFORMAR RUNDA MED VECKAD KANT GAMLA

Kram och sov gott ♥

Kommentarer

  • Malin säger:

    Vilken härlig tid du har att vara föräldrarledig på...Nu är jag avvis....

    Vara ute är man knappt om dagarna, tillbringar dagarna inne på Csk.

    Härligt med sol och utelek med barnen.

    Vi får passa på att vara ute i helgen...

    Ha en skön helg...

    Kramar från oss...

    2011-04-29 | 07:07:54
    Bloggadress: http://[email protected]
  • Jennie säger:

    Visst är det skönt just nu med härliga och varma dagar med barnen, men jag längtar efter ett jobb och att träffa lite folk.

    Har man ett heltidsjobb som Ni så gäller det att ta vara på varje liten minut på helgerna, precis som Du skrev.

    Synd bara att helgerna går så fort.



    Ha en skön fredag och mys ordentligt med mannen o kidzen!!!

    Kram tillbaka...

    2011-04-29 | 10:53:07
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: