Mitt I Livet...

Vad har de för ost???

Kategori: Hannas kommentarer

Igårkväll åt jag o Fidde köttfärssoppa medan Hanna o Filip åt fiskgratäng.
När de ätit upp var Hanna mer hungrig så jag gjorde en macka till henne och frågade om hon ville ha nåt pålägg.
"- Näää inget, bara smör!"
Jag undrade varför hon inte ville ha ost eftersom hon har ost på mackan på dagis?
"- Jag äter bara den som de har på dagis för den är godast!"
"- Jaha då får vi väl fråga vad det är för sort så vi kan köpa en sån. Jag tror att det är Prästost de har där!" sa jag.
"- Nääää, sa hon. De har inte alls pressat den!"



Rätt kul att höra vad och hur hon tolkar och uppfattar vissa ord som hon inte vet vad det är för nåt...

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Ja vet du vad..? Barn har fantastiska tolkningar av det som de hör... Underbart!

    Kram älskar er.

    2011-04-07 | 21:01:29
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: