Mitt I Livet...

En fartfylld och plaskvåt dag...

Kategori: Livet från hjärtat...

Gissa om jag blev på gott humör tidigt i morse vid fem tiden, då Ida ville ha välling!!!!
Solen sken ju!!!!!!
Jag var inte ett dugg trött sen när hon druckit upp den men jag tvingade mig själv att somna om.
En timme senare var det dags att gå upp igen.
Då vaknade Filip och gnällde över att han ville komme upp o ligga i vår säng.
Han var alldeles kall om fötterna stackaren och ville väl värma dom.
Men vad ska man göra när de inte vill ha på sig täcket mer än tre minuter???
Jag kan ju inte gå upp var tredje minut och lägga på täcket igen precis...
Ingen av barnen vill ha täcke - och jag kan inte sova utan!!!!

Jag och barnen gick bort till affären och köpte några frallebullar och hallonkräm att mumsa på till mellanmålet.
Fidde hade vaknat och åt frukost.
Jag fick ett ryck och började klippa häcken som ser ut att vara en röd vinbärshäck, men jag är inte säker.
Först drog jag upp det väldigt fula och irriterande stängslet/nätet eftersom gräsklipparen alltid fastnar i det.
Sånt där jobbigt grönt hönsanät ni vet.
Häcken har bara klippts uppifrån alltid, så nu när jag bara (än så länge) tog på bredden så fick vi plötsligt en större och bredare gräsmatta där på baksidan!!!!
Ska ta med gräsklipparen längst in i rabatten eftersom där hade jag inte kunnat klippa innan och det gräset var typ segt, gulbrunt och alldeles för långt.
Solen visade sin allra bästa sida och svetten rann i pannan på mig som aldrig förr.
Jag fick låna Hannas keps och den skyddade lite grann, men det var också allt.
Fidde kom o frågade om vi skulle åka in o bada på badhuset när minstingarna sovit middag, och eftersom det var en bra idé så gjorde vi det.

Filip o Ida blev alldeles spralliga när de såg vattnet och allt som fanns i barnpoolen.
Hanna ville bada i det djupa men fick vara i barnpoolen där vi var sen med de minsta.
Jag o Filip åkte rutschkanan två gånger och han tyckte nog att det gick för fort för det var ett sånt där "det-var-rätt-roligt-skratt" blandat med lite "rädd-ändå-gnäll!!!
Vi fikade med kex och Festis, och när de andra fortfarande åt, hoppade jag o Hanna i motionssimbassängen.
Hon frågade om vi inte kunde simma lite.
Jag sa att jag tror inte att hon orkar simma ända fram ändå.
Vi simmade hela tiden fram - och tillbaka - TVÅ gånger!!!!!
Hon simmade fyra längder, 100 meter!!!!
Sen ville hon testa att dyka från dykpallen och det såg mest ut som.. ja, inte för att jag har sett en sån, men typ som... en full groda som gjorde ett magplask!!!!


Vi badade en liten stund till innan det märktes på Ida att hon var trött.
Efter badet körde vi till Maxi för att panta en hel del flaskor som tog upp plats i garaget.
Vi tog en mysstund i caféet först och firade Fiddes semester med kaffe, en bit chokladtårta som Fidde o Filip delade på, medan våra två prinsessor fick dela på en prinsessbakelse med rosa marsipan och en chokladdoppad halv jordgubbe!!!!

Till middag grillade vi korv och hade ketchup och ÄKTA DANSK SENAP till!!!
Den senapen smakar verkligen "Ströget och en röd pölse".
Men den var inte alls i Filips smak, för han rynkade på näsan och spottade ut den igen.

Nu ska jag gå och borsta tänderna, släcka och lägga mig.
Undrar om det blir lika varmt i morgon???
Då får jag klippa färdigt häcken på förmiddagen, så man kan hitta på nåt annat trevligt på dagen...

Kommentarer

  • Görel säger:

    Här var det med grillad kov, och MAJS!

    2011-08-03 | 09:30:16
  • Agneta säger:

    Åh... vilken härlig dag ni har haft!!!

    Så bra att Hanna har lärt sig att simma... o jisses det trodde man inte att hon skulle orka så långt!

    Tag strumpor på barnen... då gör det inget om de slänger av täcket. Är man varm om fötterna brukar det hålla hela kroppen varm, fast egentligen ska man ju ha mössa också... ( värmen försvinner ut från huvudet) Men DÅ HADE DET JU NÄSTAN BLIVIT KOMISKT eller hur? Kram älskar er.

    2011-08-03 | 20:48:40
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: