Mitt I Livet...

En fin häck säger allt...

Kategori: Livet från hjärtat...

... eller mycket iallafall.
Det finns olika form och utseende på dom.
Jämn och fin eller lite oformbar och överflödig på vissa ställe.
Vissa skryter om den medan en del vill helst inte visa den för nån.

Tidigt i morse när klockan var halv nio, gick jag ut och fortsatte på det jag gjorde igår.
Klippte (vinbärs, eller jag vet inte om det är det eller inte) häcken smalare och sen klippte jag även ner den i ögonhöjd.
Vi har ett skitfult, dött och gammalt träd i ett av hörnen, och jag vill bara få väck det eftersom det fördärvar hela intrycket av tomten.
Men det är så tjocka grenar på vissa ställe och idag råkade jag ta i så mycket med grenavbitaren, att det ena skaftet gick av!!!!
En hel radänga med svordomar hördes av mig då kan jag tala om.
Så det blir väl till att köpa en ny sån med...
En ELEKTRISK häckasax hade inte heller varit fel.
Men vilken ska man köpa?
Det finns ju HUR många som helst att välja mellan.
Räknas man vara snål om man lånar allting av andra... eller är man rent av lite ekonomisk???
Jag hade helst velat ha allt som alla andra har, för då hade man kunnat göra det man vill, när man vill!!!
Hanna har varit o lekt med Wilma nästan hela dagen och när hon kom hem hade hon en jättefin bukett med solrosor till mig.
Sen berättade hon att hon hade kört FYRHJULING, och hon var riktigt duktig på det, sa hennes mamma.
De hade badat i en LERPÖL så kläderna hade de varit duktiga att tvättat/sköljt av efteråt.
Ja det är tur att de får hitta på riktiga bus ibland!!!!

Nu är Fidde och Martin i Malmö och kollar på fotboll.
Det var riktigt jobbigt att lägga Ida o Filip idag för de ville inte somna.
Ida somnade nog för en halvtimme sen (20.30) och Filip nu kl 21...
Han var uppe och bajjade för tio minuter sen plus att han fick duscha av sig för han var alldeles klibbig.
Men nu verkar det vara tyst där inne så de sover nog gott nu!!
Nähäpp inte alls...
Filip kallar på mig!!!

I morgon bär det av till TOSSELILLA med Anitha & Rune och alla andra som ska dit.
Matsäcken och det vi ska ha med oss är redan bestämt.
Pannkakor, korv, korvbröd, kaffe, massa dricka och en liten sjukvårdsväska ifall olyckan skulle vara framme.
Badväskan ska också packas men det gör vi i morgon!!!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Nästan för varmt med trädgårdsarbete men ska ju göras de me..Ännu en solig härlig dag så hoppas ni får en trevlig dag på tosse:) Kram

    2011-08-04 | 10:18:30
  • Malin säger:

    Du är inte snål...Du är smart...Man behöver en elektrisk häcksax, vid några enstaka tillfälle per år...

    Då är det bättre att låna av andra....Så gör vi oxå..

    Vad ska man förvara alla prylar någonstans?

    Vi har knappt plats till oss själva längre..

    Så låna du!!!

    Hoppas att ni har haft en mysdag på Tosselilla..

    Vi ska dit imorgon...

    Och då Jennie, ska de riktiga Mums Mumsen med...

    Gott till kaffet..

    Ha det så bra på er!Kram

    ps Anders undrar om du bjuder på chokladen du vann....

    2011-08-04 | 20:47:32
    Bloggadress: http://smurffyhrblogspot.com
  • Jennie säger:

    Tack Maria!!! Vi hade det alldeles toppen!!! Tänk jag vann 2 kilo av det godaste chokladet... Mums <3



    Kram!!

    2011-08-04 | 22:45:52
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Hehe Malin!!! Ja visst kan Ni få smaka!!! Det är bara att ta en runda hit nu när ni har semester!!!

    Hade varit kul att ses;-)



    Hoppas att ni får lika fint väder som vi hade idag.

    Glöm inte att ta med massa med dricka för det behövdes verkligen.



    Ja Mums-Mumsen är väl ett måste en fredagkväll???

    Man kan bara inte spara en enda för det blir så synd om den som inte blir uppäten, hihi....

    Kram!!!

    2011-08-04 | 22:49:17
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: