Mitt I Livet...

Första dagen helt själv i skolan!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse körde jag o Hanna till skolan och det första hon sa till mig vara att hon ville gå in själv och att jag kunde köra hem igen.
Men jag hade ju inte varit med henne igår och sett var hon fick sitt fack så jag följde med henne upp.
När hon hade slutat mötte jag, Fidde o alla barnen upp henne utanför skolan och hon sprang ut genom dörren med ett smajl som räckte från ena örat till andra örat...
De hade sjungit en sång som heter "Flätan".
Sen skrev de ett sommarminne och då skrev Hanna att vi har varit på Tosselilla.
På rasten lekte hon med några flickor i hennes klass.
Hon hade ätit kycklingsallad i matsalen och det tyckte hon inte var speciellt gott.

På eftermiddagen var hon hemma hos Wilma och lekte.
Fidde gjorde en bacon/köttfärs/pastagratäng till middag och det var gott!!!!!
Filip har inte sovit idag heller efter lunchen, så han är ganska trött nu.
Både Ida o han har badat och de ska snart in o lägga sig.

I morgon är det MATCH för Hanna här i byn och mamma o pappa ska komma halv nio.
Pappa o Fidde ska panela väggen medan jag, mamma o barnen åker på match.
Hoppas Tollarp vinner bägge matcherna!!!!!

Kommentarer

  • Görel säger:

    Ja ja! Jag får med hålla på Tollarp då! Ang min färg har jag turen att säga att jag har bra anor! OCH jag har en skön "hörna" som nyttjas! Även Dick har "lätt" för att få färg! Och det är ju tur..Annars kan man ju tro att jag varit "nån annanstans"!

    2011-08-19 | 20:44:33
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/
  • Maria säger:

    Skönt när de går såå bra-första skoldagen..Duktig hon e..Kram

    2011-08-20 | 20:40:33

Kommentera inlägget här: