Mitt I Livet...

Första Lilla Gärdscupen för i höst...

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse kom mamma o pappa hit vid 8.40 och då körde jag och alla barnen + mamma till idrottsplatsen för Hanna skulle ha sin cup där idag.
Anitha & Rune kom också dit o kollade.
Trevligt att de är intresserade och gör Hanna glad genom att vara med ibland på hennes matcher.
Första matchen spelades mot Önnestad där de spelade med bra motstånd, men förlorade ändå.
Sen spelade de andra matchen mot Nosaby, som dessvärre än så länge inte går att vinna mot, tyvärr....
Filip tyckte det var jättekul att gå omkring och kolla på alla andra som fanns runtom.
Ida var däremot inte lika road.
Hon satte sig på tvären om det var nåt som inte passade damen.
Fast man försökte skoja eller prata med henne.
Inget hjälpte.
När sista matchen var slut kom Jossa o barnen för att se Hanna spela.
Men de kom tyvärr för sent...
Elias skulle spela kl 12 så när jag och de minsta åkte hem, stannade mamma o Hanna kvar för att titta på Elias.
När jag startade bilen tog det kanske max två minuter, sen sov Ida!!!!!!
Hon var såååå trött...
Anitha & Rune åkte också hem till oss för en kopp kaffe, men jag köpte frallebullar först innan jag körde hem.
Pappa o Fidde var på taket och fixade med panelen och medan Filip åt lunch, sov Ida vidare i bilen.
Filip somnade också direkt efter han ätit och det var så skönt att se han sova i sin säng.
När Elias spelat klart sina matcher körde jag o hämtade mamma o Hanna, sen åkte vi in till Intersport och köpte nya benskydd till Hanna.
Dessa hade ankelskydd och var liksom som en halv strumpa med benskydd i ett.
Sen blev det en tur till SkoDej för att kolla på skor till Ida inför dagis.
Vi hittade ju bara inneskor i stan häromdagen, men vi hittade inga... eller jag kom på att vi hade ett par hemma som var lite för stora till henne nu, men som hon KAN använda ändå.
Bättre att köpa ett par fina vinterskor istället...

Vi beställde 4 st kebabpizzor men Hanna och jag orkade bara halva var, så vi har lunchen klar i morgon.
Pappa o Fidde har halva väggen kvar, så både pappa o Rune kommer hit i morgon och hjälps åt så det blir färdigt.
Det går liiiite fortare om man är tre.
Själv ska jag nog ta svärmor o barnen till Eko.
De hade 50% rabatt på alla blommor tydligen!!!
Men å andra sidan är de finaste väl redan slut eftersom det är söndag i morgon...
Man hittar alltid nåt där!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: