Mitt I Livet...

Idag är det den förste...

Kategori: Livet från hjärtat...



... och idag har det varit kanonvarmt ute!!!!!!!

Dagen började med att Hanna o Fidde steg upp tidigt, och redan kl 06.48 gick de ut genom ytterdörren.
Jag fick inte veta var de skulle för Fidde ville inte berätta nåt för Hanna som stod bakom honom.
Jag kunde inte somna om så jag satt uppe en stund och åt frukost i ett alldeles tyst hus.
Ovanlig känsla...
Hann lägga in de sista plaggen på Tradera innan Filip vaknade kl 8!!!!
Ida vaknade 20 minuter senare och sen var det som vanligt här på morgnarna med massa bus, skratt och lek.
Det första Filip sa när han kom ut till mig var: "-Brrruuuum mommo!"
Han gav inte sig fast jag sa att "mormor jobbar idag", han nästan skrek "brum mommo", haha.
Så jag ringde till mamma o frågade om vi fick komma en stund idag.
Filip visade klart o tydligt att han ville prata med mamma, sen tog han luren från mig och sa "- Brrummm mommo!"

Ida åt frukost och jag hade tagit med det som behövdes, två nappar, Idas flaska, vällingen, våtservetter och några blöjor var till dom.
Sen blev det plötsligt lite jobbigt när vi inte hittade några av Filips skor.
Inte sandalerna och inte den ena Foppatoffeln heller.
Så valet blev att han fick ta på sig strumpor och joggingskor - tyvärr, i detta varma vädret, just idag...

Mamma, Tuula och Malin var ute med några barn på gården, och Filip blev så glad när han såg att det äntligen var "mommo"som stod där framme!!!!
Ida blev också glad precis som vanligt när hon ser någon...
Vi var ute en stund och Filip åkte den lååååånga och höga rutschkanan med hjälp av mig som tog emot honom halvvägs.
Men den gick inte så fort som den brukar...
Det togs ut vatten som barnen kunde dricka.
Men vad kan barn MER göra med VATTEN???
De kastade vattnet i muggen rakt fram, rakt upp och på sig själva så de blev alldeles våta.
Sen hade de VATTENKRIG och mamma var inte den som var den.
Hon skvätte på barnen som skvätte tillbaka på henne så hon var också blöt.
Barnen skrattade riktigt hjärtligt och det syntes och hördes att de verkligen hade skitkul!!!!
Filip tog muggen med vatten och hällde på sitt huvud, så alla barnens våta kläder fick hängas in i torkskåpet.
Tänk om alla förskolor hade tänkt så, att det gör väl inget att de blir blöta?
Det är ju bara vatten, och det torkar.
Är det varmt så gör man väl det som känns roligt för barnen???


Vi stannade till lunch och sen när jag hade satt Ida i sin bilstol och gett henne nappen, tog det knappt 5 minuter sen sov hon!!!!
Filip somnade inte.
Jag hade inte ätit där så jag körde inom och köpte en burgare och några strips, så då fick Filip också smaka lite.
Det blev en snabbvisit på Lidl också där jag köpte 10 st olika smaker av Cappuccinno, Latte Mocciato och Espresso.
En fruktkorg med en krok till att hänga en klase bananer eller vindruvor på.
Två paket broccoli och en stor blandpåse med bär.
Det är så gott och lätt att göra smoothies och barnen älskar det.
De slåss nästan om de sista dropparna i bringaren när de ska hällas upp i glasen...

Ikväll var Filip så trött eftersom han inte sovit den timmen han gör efter maten, så när jag höll på att göra mat hade han somnat med nappen och sin gosefilt i fåtöljen!!!!
Hanna o Fidde kom hem runt 18-tiden och berättade att de hade först åkt BUSS till stan, sen TÅG till HELSINGBORG och där hade de åkt över till DANMARK med BÅT!!!!!!
Hanna hade köpt en fin bukett med rosa rosor till mig ♥

Vi drack en kopp kaffe och läste tidningen medan barnen var ute och lekte lite innan det var dags att duscha för Filip.
Han blir så lätt svettig, och när han och Hanna har lekt i sandlådan så brukar han se ut som ett sandpapper hela han.
Allt som oftast blir det smågnabb och förstår de då inte varandra så händer det att Filip tar till lite onödiga sandkastningar, och Hanna - kastar tillbaka såklart...
Det tog ett tag innan han somnade, inklusive ett toabesök.
Det slår aldrig fel att han behöver bajsa precis innan han somnar, men som tur är somnar han efter ett tag igen.

Jag gick ut och klippte gräsmattan ännu kortare idag än det Fidde klippte i förrgår.
Den måste klippas på det lägsta om gräsmattan ska vara gå och lekbar för barnen.
Så nu är den jättefin igen och jämn överallt.
Jag är nog en sån där som vill att det ska se snyggt ut, och ser jag att det sticker upp en smal rand med grässtrå som jag missat så går jag tillbaka o klipper ner den meddetsamma.
Det jobbigaste är gräs som växer i skugga.
Då fastnar klippet både på hjulet och under skärytan och tillslut lossnar det stora fula gräsremsor.
Sen blir behållaren så jäkla tung att tömma med...
Kl 21.30 var jag klar o då gick jag in o tog en skön och välbehövd dusch.
Man känner sig riktigt äcklig efter att ha klippt gräsmattan.
Massa äckliga flugor och skit som fastnar och sätter sig överallt.
Bläää.

Nähepp om man skulle ta o gå in o lägga sig???
Håret är fortfarande inte torrt än och det är inte så bra för kudden...
Undertiden jag suttit och bloggat har bordsfläkten varit igång och på så sätt har jag försökt torka det lite till mot vad det hade varit annars.

Jag såg förresten att jag hade lagt ut hela 43 annonser på Tradera igår...
Inte konstigt att jag la mig kl 00.28!!!



Kommentarer

  • Malin säger:

    Jag håller med dig..Tänk om alla dagis såg till barnens bästa...

    Det viktigaste är alltid att barnen får stå i centrum, eller hur...

    Mysig dag på mommos dagis....

    Jag är precis som du, gräsmattan är viktig.

    Jag går oxå tillbaka och klipper om igen om det behövs.



    Myspys med pappa i Helsingör är ju inte alls fel...

    Ibland behöver barnen ensamtid med sina respektive föräldrar.

    Det är jätteviktigt!

    Vi försöker så ofta det går..



    Nu börjar Anders jobba igen på måndag, så då har jag en och en halv vecka själv med kidzen.

    Blir kanske inga längre utflykter, men lite ska vi hitta på...



    Ha det så bra och tack för att du lämnar så fina kommentarer på min blogg...

    Kram

    2011-08-02 | 06:46:12
    Bloggadress: http://[email protected]
  • Görel säger:

    43 annonser!! Det var inte lite det!

    2011-08-02 | 11:50:59
  • Maria säger:

    Visst e de härligt me lite sol o värme:)

    Oj va mkt annonser du lagt in..Har du lite o hålla reda på:) Kram

    2011-08-02 | 13:34:29
  • Agneta säger:

    Ja vi hade RIKTIGT kul med vattnet igår!!! Idag har barnen fått springa i "VILDA TILDA" dvs en blomma som man kopplar till vattenslangen. Blomman snurrar då åt olika håll, härs och tvärs!!!

    Riktigt varmt och gott även denna dag.

    Kram älskar er.

    2011-08-02 | 18:34:22
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: