Mitt I Livet...

Inför skolstart behöver man saker...

Kategori: Livet från hjärtat...

Jag o Hanna körde till stan för att jag ville se om jag kunde hitta nåt nytt till mig själv för en gångs skull.
Vet inte när jag gjorde det senast???
Vi tog ByggMax först där det blev en rulle väggpapp och 600 skruvar (som jag såklart tog fel av, tog inomhus men skulle ha utomhus), sen in till stan.
Klockan var halv ett och våra lunchmagar var hungriga, så vi delade på en kebabtallrik på kebabcenter.
Det är absolut stans GODASTE och det finns ingen som slår deras mat.
Hanna sa : "-Mmmm, åh vad gott kött... vilken god krydda... mmm jag vill ha mer sen mamma så du får inte äta så fort!!!"

På tillbakavägen köpte Hanna en vaniljmunk som hon mumsade på och på torget köpte vi en stor krysboll och två paprikor.
Vi träffade Camilla på mammas jobb där med...
Eftersom det var rea inne på Ur&Penn kunde vi inte bara gå förbi där.
Hanna tittade länge på klockorna och sa att hon skulle vilja ha en nu när hon börjar skolan.
Jag sa att hon fick välja en och då valde hon denna!!!!!


100 kr kostade den men när jag skulle betala, sa hon att hon ville köpa den för sina egna pengar.
Det tyckte jag var bra och sa att det var en bra sak istället för att köpa en massa leksaker som bara ligger på lekrummet sen efter nån dag.
Vi köpte en vattennyckel på C.O för den andra har på nåt konstigt vis fått vingar...
Där köpte Hanna en avlång kartong med en massa glitterlimspennor och en rulle lila presentband.
Hon har kommit in i "pysseltiden" nu och ville köpa det hon ville ha alldeles själv.
En runda inne på Smidestian tog vi med eftersom jag inte kan komma in där med vår breda vagn annars, så passade vi på nu.
Det blev ett par HÖRSELSKYDD till Filip!!!
Han älskar ju att se "Jonathan kör gräsklippare" på YouTube, en liten kille som hjälper sin pappa att klippa gräset, och den här killen har ett par hörselskydd!!!!
Så varje gång Filip vill se den filmen, säger han brrruum och pekar på öronen....
Hanna köpte ett pennskrin och ett set med 6 pennor o två suddgummi.
Vi träffade Maria och Jessica Sehlin och sen Susanne och Oscar nästan precis utanför.
Det blev en sväng till Maxi med där Hanna hittade en skolväska och ett skrivblock.

Sen körde vi hem till mormor o morfar för vi fick 4 st däck som vi skulle försöka sälja.
Får väl lägga ut dom på Blocket o se om vi har nån tur...

Ikväll åt vi SMÖRGÅSTÅRTA!!!!!
Det blev denna till barnen: Kokt medwurst, ost, ägg, rostad lök, paprika, tonfiskröra...


Denna blev till Fidde: gurksallad, leverpastej, pastrami, ägg, ost, gurka...


Och denna till mig: tonfiskröra, leverpastej, pastrami, ägg, räkor, svart rom!!!


När Filip såg min, ville han ha både räkor och svart rom!!!
Han tog tag i min tallrik och tog först några räkor och sen en nypa svart rom och åt.
Det var visst mumma för honom...


Nä nu ska jag sussa kudde men först snyta mig för jag har blivit förkyld eller nåt lustigt.
Alltid snuvig på kvällen nu tycker jag.

Ha en skön helg.
Själva ska vi riva panel och ha oss!!!!!



Kommentarer

  • Agneta säger:

    Så bra att Hanna köpte lite "nyttosaker"...

    Klockan är ju jättefin, nu får hon lära sig tiden oxå...

    Kram älskar er.

    2011-08-13 | 21:08:12
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: