Mitt I Livet...

Inskolning tredje dagen...

Kategori: Filip och Ida

Idag var inte Filip o Ida så pigga på morgonen som de brukar vara.
Filip hade med sin gosefilt o nappen med ut i soffan och lät mig killa hans fötter.
Det brukar han aldrig göra annars om han inte är väldigt trött och ska sova.
När vi kom till dagis tog Filip av sig skorna och sin jacka och hängde upp den inne på kroken.
Ida kröp bort till grinden och väntade tittandes på de andra barnen som redan var där.
Filip tog för sig meddetsamma idag och var inte alls vid mig lika mycket.
Ida vågade också ge sig iväg och kolla in de "nya" leksakerna och böckerna.
Hon kröp t om in till den andra avdelningens bil-lekrum och lekte med bilar, flygplan, lastbilar m.m.
Filip ÄLSKADE det rummet!!!!!
Han visste inte vad han skulle leka med och tog först en bil, sen en annan, sen en lastbil...
Det var så mycket på en gång.
Han har redan blivit kallad för "vattenmannen", hehe...
Den ena fröken hittade honom lekandes med vattenkranen på toaletten och i köket inte mindre än 5 gånger!!!!!
Ja det är inte konstigt att han gillar vatten, han är ju född i VÅGEN!!!!!

Idag somnade de inte på väg hem utan de hann äta lite grann av lunchen innan de var för trötta.
Jag la båda två kl halv tolv och väckte de sen en timme senare då det var dags att hämta Hanna.

I morgon ska vi var där redan kl åtta o då får de äta frukost där!!!
Hehe ska bli kul att se vad de väljer att ta.
Sen ska jag gå ifrån en stund och ta en kopp kaffe så de får vara själva.
Undrar om de märker det och storbölar eller om de blir uppmärksammade på annat???





Kommentarer


Kommentera inlägget här: