Mitt I Livet...

TOSSELILLA!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Vi packade väskorna med allt vi skulle ha med oss och sen körde vi mot Degeberga där vi skulle möta upp Anitha & Rune.
Men Fidde hade glömt sina badbyxor, så när vi hade hunnit en bit förbi Stackedala fick vi vända igen.
Väl framme i Tosselilla fick vi parkera längre bort än vi brukar eftersom vi kom dit efter elva.
Då tar de närmaste platserna slut nämligen.
Vi såg att våra vänner familjen Jönsson och familjen Hänninen/Wanstadius också hade åkt dit!!!

Först ville Hanna åka denna, men den var hon för kort för (som tur var för mig!!)


I BOLLHAVET kunde både Hanna o Filip leka... tills det var någon som kastade en boll rätt i ögat på Hanna!!!


Hanna åkte nästan allt som fanns och det som hon hade längden till, och Filip fick också åka nån enstaka karusell.
Ida och jag åkte förresten en vi med och det tyckte hon var kul.

Här åker Hanna o Rune en som snurrar...


Filip åkte TÅGET med Fidde...




Jag o Ida åkte denna med och hon satt vid ratten och styrde!!!!
Hon kröp omkring på marken och det gick verkligen undan...


Anitha o Rune åkte trampebåt med Hanna, men när de kom tillbaka var Rune lite orolig.
Han hade blivit av med BILNYCKELN!!!!!
Han o Hanna gick tillbaka till den snabba och snurriga karusellen de åkte innan, och när de kom tillbaka sa han att någon hade hittat nyckeln med "Sverige"- bandet och varit snäll och lämnat in den i informationen!!!
Vilken jäkla tur!!!!

Fidde la i en tia i ett lyckohjul där man kunde vinna stora choklad.
Jag letade efter en tia men han sa att han hade en över.
Jag fick en känsla att jag skulle ta med nummer 63 så jag letade och hittade en bricka med fem nummer, 61-65 och la i tian.
Det funkade inte o tian rullade ut igen.
Jag testade igen men det ville inte så jag sa till att jag ville ha den raden med just DE numren och så tog han tian o tände lampan.
Hjulet stannade och jag vågade inte titta eftersom jag aldrig brukar vinna.
Han sa: "- Nummer 63!!!"
Jag hade ju det numret och jag blev så glad att jag gjorde en glädjedans hahahaha....
Sen sa han:
"- Vet du vad det betyder mer?"
"- Att jag har vunnit ett sånt där stort kanske?"
"- Alldeles precis!"
"- WIIIHAAAAA!!!!"

Jag vann 2 kilo mjölkchoklad!!!!!
Majgadd!!!!!!



Vi närmade oss badet och det var bara Hanna som badade, för det var lite blåsigt och jag som börjar bli förkyld vill inte kyla ner mig ännu mer.
Filip o Ida hade somnat i vagnen och de drömde nog om allt de sett o hört...

Det var en väldigt trevlig dag med superfint väder, massa folk och god glass!!!
Och nästa år tycker nog Filip och Ida att det är ett snäpp roligare när de är ett år äldre och Hanna blivit längre och får åka det hon vill!!!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: