Mitt I Livet...

Nu är det klippt!!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Nu är klockan 23.23 och jag har tagit mig tid till att blogga lite snabbt.
Har precis kollat på film medan Hanna och kompisen Ida som ska sova över här, ligger där uppe i våra två soffor som jag förde ihop till en säng, också kollar på film.

Idag har vi bara tagit det rätt lugnt.
Fidde har tvättat bilen, rengjort trappan vid uterummet och oljat in den.
Jag har dammsugit i uterummet, tvättat, hängt upp tvätt, vikt tvätt och lagt in tvätt.
Ikväll käkade vi tacos och det var visst poppis!!!!

Hanna har fått saxförbud i en vecka nu!!!!
När jag gick upp på ovanvåningen, för att Hanna o Ida hade bjudit in mig till deras "godiskiosk" där jag skulle köpa deras godis som bestod av allt smått pyssel som Hanna fick igår.
Men det var knappt att jag kom in på rummet.
Där det var skinande rent i förrgår - var ett bombnedslag idag!!!!
Jag såg inte golvet för allt som låg där...
När de frågade vad jag ville köpa för godis, såg jag nåt som liknade en liten mjuk fingerborg.
Det var ett före detta ett finger på en vante!!!!!
Sen såg jag att hennes docka hade pimpats upp och fått en guldglittrande klänning...
Den hade suttit på en Barbiedocka innan!!
När jag flyttade blicken lite såg jag en halv, spretig och prickig tygbit som jag kände igen.
Det hade varit en strumpa!!!!
Det samsades med allt annat skit som låg på golvet:
Lera, glasspinnar, frigolitbollar, skumgummi, kartonger, pennor, tejp, papper m.m.m...
Jag tog saxen från henne och sa att det blir saxförbud en vecka nu när hon klipper sönder kläderna så.

Idag klippte jag Filip.
Eller trimmade honom.
Lite väl kort på ett visst ställe...
Jag frågade om jag fick klippa honom med pappas trimmer och det ville han.
Jag tog den och vi satte oss i uterummet.
Vroooom på luggen - utan den där extrasaken man sätter på för att ställa in vilken klipplängd det ska vara!!!!!
SHIT!!!!!!
Så nu är han rakad 3 x 2 cm bak i luggen...
Skitfult...
Stackaren.
Dumma dumma mig.
Hoppas det växer ut till dagiset börjar!!!!!!

Nu har Fidde stängt tv;n för det är dags för tjejerna att sussa.
Vi ska också snart gå in o lägga oss.

Nattinatti!!!!!




Kommentarer

  • Görel säger:

    Det var ju värst vad det var "klippt".. He he he (Ursäkta men det vaaar roligt att läsa...)

    2011-08-16 | 19:51:15
  • Jennie säger:

    Ja så här efteråt är det alltid roligt att både berätta och läsa om det som hänt innan. Det liknar faktiskt rätt mycket "Lotta på Bråkmakargatan"....

    2011-08-16 | 22:41:15
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: