Mitt I Livet...

Kusinträff!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår hade jag så ont i benet att jag hade huvudvärk!!!!!!!
Jag hade HUVUDVÄRK!!!!
Det händer inte ofta.
Men fast jag tagit en tablett så hjälpte det inte.
Så kl 22 gick jag o la mig.
Med bägge öronpropparna!!!
I förrgår tänkte jag att det kan kanske vara skönt att sova utan att ha nåt i öronen eftersom jag brukar få ont i den där lilla hudfliken man trycker på när man håller för öronen, men det var tyvärr ett stort misstag.
Jag hörde ju precis ALLT.
Hannas snarkande.
Fiddes snarkande.
Filips snurrande, snarkande och nappsugande.
Myggens inande.
Husets knarrande.
Kylens väsande.
Ja allt det som jag inte hör annars.

Jag var så trött att jag kände mig nästan lite lullig när jag borstade tänderna...
Och när jag la mig i sängen och hade pregat in propparna hörde jag - INGET.
Tror faktiskt att jag somnade på bumsen.
Har för mig att Filip vaknade ett antal gånger i natt och hade tappat nappen men jag orkade inte leta varje gång utan puffade till Fidde så han fick leta.

I morse vaknade jag kl 05.40 och var rätt utvilad!!!!
Fick göra mig klar och öppnade sen dörren för syster och familj som kom för att lämna Eric o Elias här undertiden Jossa skulle till Malmö.
Vi käkade frukost och sen gick vi till skolan 07.25.
Hanna o Elias slutade skolan samtidigt, 12.45, så planeringen fick bli som så att när jag o Ida o Filip ätit lunch fick de snällt somna i vagnen idag.
Och det gjorde de med medan jag dammsög och plockade undan.
Det började dugga när vi var halvvägs hem och sen regnade det en stund.
Vi hoppades att det skulle sluta tills vi skulle hämta Eric 14.20 och det gjorde det.
Solen sken och då kom jag på att han slutade inte kvart i, utan 15.00.
Så barnen fick leka en stund på skolgården och det var väldigt uppskattat av en liten kille som tog för sig av allt han såg.
Traktorer i en låda, lastbilar, cyklar, gungor och en stor skolgård att springa på!!!!!!
Inte nog med det.
När Eric slutat gick vi till Floraparken och stannade där tre kvart.
Ankorna var inte rädda utan satt lugnt kvar längs dammkanten.
Vi satte oss på parkbänken och kollade på 20-talet kvackisar.
En pappa med sin son stannade också till och tog fram en påse bröd.
Alla ankorna hoppade upp ur vattnet och började kvacka vaggandes fram till dom.
Filip härmade ankorna och rätt som det var hördes det ett "kakakakaka" från Ida med!!!!!!
Jossa ringde och pratade en stund.
Hon har varit på Akademikliniken idag och tagit bort skinn på magen efter hennes viktnedgång.
Operationen hade tagit två timmar och när hon ringde mig hade hon varit uppe o gått lite.
Kände sig som en gammal och skröplig tant med dränage från magen.

Till mellis gjorde jag en banan-oboj-glass-smoothie och det som var positivt var att alla tyckte den var god och ville ha mer.
Det som var negativt var - att det inte fanns mer!!!!!!
Stefan kom o hämtade killarna för de ville följa med till hans träning ikväll.

Barnen somnade gott ikväll och det ska jag med hoppas på att göra!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: