Mitt I Livet...

Designa egen pizza!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse vaknade jag av att det inte var ett lika fint väder som det var igår.
Jag tänkte direkt på FB-vännerna "Malin o Anders" som skulle till Tosselilla idag!!!!
Undrar om de har varit där????
Det går ju inte göra nånting när det regnar så mycket som det gjort nästan hela dagen.

Det lyckades bli uppehåll och då gick jag ut och samlade upp det sista skitet med grenar, löv och gräs som klipptes av från häcken igår.
Fidde kom också ut och gjorde rent i garaget.
Ida o Filip har varit ute hela tiden vi var det och roade sig med att leka med regnvattnet, titta på sniglar, pilla på grenar och sånt som de tycker är intressant.
Jag klippte ner två fula buskar vid köksfönstret och sen grävde Fidde upp rötterna för det orkade inte jag.
Gissa om det fanns gott om sniglar, maskar, tusenfotingar, gråsuggor och sånt smått o gott där i jorden!!!!
Det gillade barnen att pilla med.
Haha... lilla Ida var svart precis överallt för hon låg också och undersökte den djurrika jorden, och hon hade till och med smakat på både sniglar och en massa jord.
Jag har lagt några cementplattor längst in vid väggen så att regnet rinner ut från väggen istället för inåt.
Men det skulle behövas fler och någon annan som tar över för fy fasen vad det är tungt...
Jag fattar inte varför cementplattorna egentligen låg där de låg, på en helt onödig plats istället för invid husväggen???
Ja det är mycket man undrar med detta huset...

Ikväll är Hanna på övernattningskalas hos kompisen IDA som fyllde 7 år i onsdags.
Hon och jag körde bort till leksaksaffären och köpte en målarfärglåda och ett set med tatueringspennor med glitter.
I sin väska hade hon stoppat ner tandborsten, sin kudde och ett nattlinne.
Hon frågade om jag ville sminka henne och om hon fick välja skuggorna själv.
Hon valde en glittrig blå NORI, och en glittrig rosa SUPERNOVA.






Ikväll beställde jag o Fidde pizza.
Han tog en kebabpizza och jag "designade" min egen...
Jag valde kyckling, bacon, köttfärs, isbergssallad, stark krydda och vitlökssås.
Den kostade 65 kr och var JÄTTEGOD!!!!!

Nu har jag o Fidde precis smakat på min vinst sen gårdagen på Tosselilla.
Jag är fullkomligt nöjd med 100 grams kaka, till skillnad när jag väntade Ida!
Haha 100 gram var ingenting!
Jag hade lätt kunnat klämma i mig 200 gram på 5 minuter.
Hade jag vunnit det stora chokladet i fjol vid denna tiden då jag var höggravid, tror jag nästan att ett kilo hade varit uppätet redan nu, haha.

Åh vad jag är glad... jag har fått sålt nästan alla mina plagg på Tradera.
Nån enstaka ligger fortfarande utan bud men det kommer väl när sista halvtimmen närmar sig!!!

Ha en trevlig vecka!!!!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Tack Jennie för att du tänkte på oss.

    Det såg mycket mörkt ut när vi satte oss i bilarna mot Tosselilla igår...

    Fast vi var tvingade att göra Tosselilla igår..Emma åker till Rhodos idag och vi hade köpt biljett till henne oxå..

    Det är tradition att vi alla åker till Tosselilla varje sommar.

    Vi hade sådan tur att det började småregna lite när vi satte oss i bilarna hem istället...

    Inte så varmt i luften,men det gick att bada.

    Eliaz fick vi slita upp ur poolen..

    Ville bara bada mer och mer...Skitsur var han..

    Tyvärr vannn vi inget choklad, en liten påse gott och blandat blev det...

    Tur var väl det.Jag älskar choklad så jag hade klämt hela...

    Ha en riktigt skön helg...Kram till dig

    2011-08-06 | 06:49:45
    Bloggadress: http://[email protected]
  • Agneta säger:

    Jag säger det IGEN!!! Du ska satsa på ett jobb som innehåller smink... du kan starta eget eller söka till TV... Tänk att ha en egen sminksalong, du skaffar sminket på nätet och med din kunskap kan du säkert få många kunder...

    Hitta en lokal i stan och SÄTT IGÅNG!!!

    Kram älskar er.

    2011-08-07 | 17:24:03
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Mamma, ja jag tycker det är roligt att mixa färger och se vilka som passar ihop. Jag har ju lite "öga" för det där med färger och det har jag nog fått efter pappa!!!



    Kram älskar er!!!

    2011-08-07 | 22:38:29
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: