Mitt I Livet...

Badhuset med Hanna o Filip...

Kategori: Hanna och Filip

För att vi på lättaste sätt ska kunna åka till badhuset med barnen, bestämde vi att Ida fick vara hos Anitha o Rune idag undertiden.
Svårt att ha två minisar med eftersom Hanna behöver ha en av oss i den stora bassängen när hon hoppar från den högsta.
Filip tyckte det var jättekul att kunna plaska o ha sig i barnbassängen med alla spakar man kunde dra i och göra så det sprutade vatten.
Efter drickapausen skulle vi hoppat i igen, men Filip var tyvärr snabbare än oss och jag såg hur han gick/halvsprang mot den djupa bassängen och jag flög efter.
Men... han hann hoppa i!!!!!!
Som tur var flöt han ju upp meddetsamma, men han fick sig en rejäl kallsup och blev jätteledsen.
Vi pratade med honom och sa att han får ALDRIG hoppa i om inte jag eller Fidde är i vattnet och tar emot honom.
Och är han inte intill mig o Fidde och GÅR bredvid oss, åker vi hem igen.
Sen var han hur snäll och lugn som helst.
Han förstod vad jag sa till honom, för när vi skulle bada pekade han på vattnet och sa MAMMA!!!
Ja, sa jag, jag ska hoppa i först!!!!!!!

Sen körde vi till Maxi och handlade.
Vi behövde handla det vi ska ha till nyårsafton med Robban, Rita, Olivia o Rasmus.
Vi kom ihåg allt - förutom KEXLÅDAN... så vi får be dom köpa en sån i morgon!!!

I morgon är det en spännande dag för mig...
Jag ska nämligen åka hem till den personen som jag förhoppningsvis kommer bli personlig assistent till!!!!!!!
Mellan 8-13 ska jag vara där.
Kanske mitt sociala liv äntligen kan få fart nu???
Slippa få betalt från A-kassan...
Visst är det skitbra med att få pengar därifrån, men det är ju känslan inom en som får det kännas ännu bättre när man har en LÖN!!!
Känna att jag JOBBAR...
Känna en längtan till när jag har en ledig dag, haha...
Ja nu får jag ta en dag i taget och börja njuta av denna i morgon!!!!!

Ha en mysig fortsättning på en kommande nyårshelg!!!!!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Jag hoppas du får jobbet Jennie..Jag håller alla tummar för dig..

    Fast man klagar när man väl har ett jobb, så är det bättre att ha ett jobb...

    ha en mysig nyårshelg...Och vi önskar er ett GOTT NYTT ÅR...KRAM

    2011-12-30 | 05:22:14
    Bloggadress: http://[email protected]
  • Maria säger:

    Håller tummarna att du får jobbet..

    Önskar dig o dina kära ett gott nytt år:)

    Kramiz

    2011-12-30 | 19:19:54

Kommentera inlägget här: