Mitt I Livet...

Dan före dopparedan...

Kategori: Livet från hjärtat...


Lilljulafton är snart till ända.
Dagen har varit späckad som planerat.
Ida vaknade kl 07 och tätt efter vaknade de andra två barnen med.
Jag gick upp och satte igång tv:n o la mig i soffan halvsovandes igen medan Ida klättrade upp o ner.
Vid halv nio gjorde jag frukost och en kvart senare kom även mannen i huset upp.
Direkt efter frukosten gjorde jag två stora satser med risgrynsgröt!!!!
Lite av gröten ska jag ha till Ris á la Malta för det älskar jag!!!
Fidde drog in till stan och shoppade det absolut sista.
Sen när han kom hem griljerade han julaskinkan.
Godiset skars i lagom bitar och muffinsen togs in för upptining.
I eftermiddags blev jag så himla trött när jag satt o läste tidningen, så jag var tvungen att lägga mig i soffan.
Där somnade jag!!!!!
Vaknade av att Fidde var klar med middagen och Filip kom in o sa till mig att äta.
TACOS!!!!!!
Så gott det var när jag slapp göra nåt själv.
Bara sätta sig till bords...

Efter maten fick Hanna gå o duscha o tvätta håret.
Jag slog in julklapparna och det var inte det lättaste att försöka förklara för Filip varför mamma stängde dörren till tvättstugan och varför han inte fick komma in.
För en stund sen satte Hanna ut en skål med gröt och ett glas mjölk till NISSE.
Tomtenissen.
Får se i morgonbitti om han ätit av gröten o druckit mjölken.
Kanske har han lagt nåt i barnens julstrumpor i utbyte...



Kommentarer

  • Maria säger:

    Fullt ös o fullspäckat..som här...Önskar en god jul:)) Kramiz

    2011-12-23 | 23:23:32

Kommentera inlägget här: