Mitt I Livet...

Fjärde advent...

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse ringde min telefon och det stod ett nummer jag inte kände till.
Trodde först att det var ett sånt där företag som skulle sälja nåt.
Men det var det inte.
Istället bad personen mig att komma på ANSTÄLLNINGSINTERVJU!!!!!!!
Jag sökte jobbet för 5 dagar sen!!!!!!
Wihooooo.
Första positiva händelsen inom jobbsökandet...

När vi körde inom Vä för att kolla vart jag skulle i morgon, körde vi förbi fängelset och Hanna sa;
"- Pappa, är det fängelset som är där inne?"
"- Ja, sa Fidde.
"- Men varför har dom en fotbollsplan där?"
Jag svarade:
"- För att fångarna ska kunna spela fotboll och kunna få lite motion!"
"- Men... sitter man i ett fängelse så ska man inte få ha kul och få spela fotboll!!!"


Vi körde till Maxi, Lidl och ÖoB o handlade istället för att köra till Tomelilla.
Det får bli Bo Ohlsson nästa torsdag istället när Fidde är ledig.
Filip var så duktig idag inne på Maxi.
Han ville inte åka vagn utan han ville gå.
Gjorde som vi sa och var en riktig duktig hjälpreda.
Han gav mig varorna som Fidde tagit och så kunde jag med Idas hjälp scanna dom och lägga ner dom i påsarna!!!!
Hanna var i lekrummet undertiden där hon brukar vilja vara...

I morgon är det JULAVECKAN!!!!
Vad händer då?

Måndag
Hannas nästnästsista skoldag inför jullovet.
Jag ska på anställningsintervju.

Tisdag
Ida o Filip ska på dagis.
Hannas nästsista dag i skolan.
Julklapparna ska slås in.

Onsdag
Ida o Filips sista dag på dagis och de ska ha julfest där.
Hanna ska till kyrkan på julavslutning och jag och de andra klassföräldrarna ska vara med i klassrummet innan kyrkan väntar.

Torsdag
Alla barnen är hemma.
Fidde är ledig.
Vi åker till Bo Ohlsson.

Fredag = LILLJULAFTON
Griljera julskinkan.
Förbereda allt inför lördagen.
Ta fram långa listan och bocka av det som är förberett.
Ta fram det som ska vara på bordet.

Lördag = JULAFTON
Duscha.
Lägga en julig makeup.
Fixa mitt och Hannas hår.
Duka.
Dekorera.
Klä på mig denna snygga klänningen och örhänge:


Mysa och invänta gästerna.
Sen börjar det roliga!!!


* Glöggmingel med pepparkakor och ost.

* Äta julamaten.

* Ta fram gröt, ris á la Malta, ananas i kokoslikör, körsbär i rom och fikon i konjak.

* TOMTEN.

* Lekdags.

* Julfika och gottebord.








Kommentarer

  • Agneta säger:

    Det ser vi verkligen fram emot... Julafton i Tollarp!

    Ha en underbar vecka. Kram älskar er.

    2011-12-19 | 07:16:05
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: