Mitt I Livet...

Hela veckans planering...

Kategori: Livet från hjärtat...

Ida o Filip stannade hemma från dagis idag med eftersom Ida hade feber i förrgår.
Idag har hon varit sig själv igen och de ska på julavslutningen på dagis i morgon.
De ska lämnas halv åtta eftersom jag och de andra som är klassförälder ska hjälpa till i skolan med fika till barnen innan de ska till kyrkan.
Jag ska också var med i kyrkan och fira Hannas första julavslutning...!!!

Fidde jobbar i morgon, sen är han ledig fyra dagar, jobbar en dag och är sen ledig i sex dagar...
Skönt att ha han hemma när barnen också är det.
Just nu är de inne i en hopplös period med bara motsägelser, moppsigheter, protesteranden, gnäll, fula miner, envishet, och det gör mig trött och irriterad.
Så idag fick alla tre lägga sig kl 17.50.
Hanna fick inte ens se Bolibompa!!!!!
Jag ska försöka pinna iväg så han får lite egentid med dom då.
Ska försöka planera in ett besök på Andys och badhuset någon dag med La Familia kanske...

Idag har jag infört "skämshörnan"!!!
Faktiskt.
Innan när Filip låg i min mage och Hanna hade gjort nåt dumt, fick hon sitta i trappan ett antal minuter för att tänka över sina dumheter.
Det går ju inte att ta till med trappan nu, för då hade Filip tyckt det varit kul och sprungit upp och ner i den...
Så nu får de sitta vid väggen mellan toadörren och halldörren!!!!
Filip har redan suttit där två gånger idag och Hanna en.
Första gången Filip skulle sitta där, satte jag honom ner vid väggen, böjde mig ner och sa till honom att han får sitta här fem minuter nu eftersom han hade gjort Ida ledsen fast jag sagt till honom många gånger.
Fyra minuter av fem ägnade jag åt att sätta tillbaka honom mot väggen och jag sa ingenting fast han storgrät.
Sista minuten satt han stilla och efteråt förklarade jag igen varför han fick sitta där, men sa även att han var duktig som satt stilla tillslut.
Vi kramades och han gick bort till Ida och kramade henne till ett förlåt.

Andra gången han skulle sitta där, sa jag till honom att nu är det dags att sitta fem minuter vid väggen och förklarade vad han hade gjort för fel.
Han satt stilla TRE minuter denna gången!!!!!!
Gnällde och kallade på mig såklart, men det brydde inte jag mig om.
Sa bara att jag kommer bort till honom när hans minutrar är slut.

Vad har jag gjort här hemma annars:
Lagt in tre retsamt fula och synliga sladdar som legat bakom soffan - i EN nästintill osynlig kantlist.
Tre långa lister och såååå mycket pill.
Men nöjd som faan blev jag, haha.

I morgon efter kyrkan ska jag o Hanna in till stan för jag ska köpa de där örhängena jag suktat efter så länge nu.
Ångrar mig att jag inte köpte dom när jag väl var där inne...
Men men.

Nu är det dags att sätta igång kaffe och värma bullar till bästaste pappa som är här o hjälper oss med toan där uppe!!!

Puss o kram ♥

Tagit fram julkläder till mig, barnen och Fidde.
Eller jag vet inte om han vill ha det jag hängt fram.
Det får provas på torsdag...

Eftersom jag är en planerare och lite av en perfektionist, har jag använt bläckpennan o blocket flitigt.
Jag har skrivit långa listan på vad som ska göras i veckodagarna, vad som ska tas fram ur frysen, vad som ska ätas först, efter och sen så man inte glömmer ta fram nåt som man planerat.
Kan ju bli som det hände hos mamma o pappa en julafton då vi precis ätit klart och mamma kom på att brunkålen stod kvar i micron!!!!!



Kommentarer

  • Agneta säger:

    Det var faktiskt RÖDKÅLEN som stod kvar i micron när vi hade kalkonmiddag!!! Inte BRUNKÅLEN på julafton!!! Kram älskar er.

    2011-12-20 | 20:35:30
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Görel säger:

    Har nog hänt här oxå; att man glömt något i mikron.. Du verkar då alltid ha fullt upp iallafall! - Då kan det vara bra med "listor".. God jul på Er!

    2011-12-23 | 08:48:29

Kommentera inlägget här: