Mitt I Livet...

Julbak med pepparkakor och "lussemjauer"...

Kategori: Hanna, Filip, Ida

I morse fick jag min sköna sovmorgon som varade ända till kvart i nio då Hanna kom in och väckte mig.
Det var dags för henne o fidde att köra till fotbollsträningen och då fick jag ju gå upp.
När de kom tillbaka sa Hanna att hon hade fortfarande ont i magen sen innan på morgonen.
Hon duschade och låg sen i soffan med den varma vetekudden på magen.
Kl 13 körde vi bort till Sabina, Jonas, Lovisa o Anton som hade bjudit oss, Susanne, Krister, Ida, Oscar till julbak med pepparkakor och lussekatter.
Barnens kompis Olivia var också med.
Alla barnen, 9 st, var med o bakade jättefina pepparkakor i olika modeller.
Lite provsmak hanns också med, hehe...






Ida fick också leka lite med degen och gjorde några fina blommor...




Sen bakades det LUSSEKATTER!!!!








Barnen lekte en stund innan det blev dags att fika med de goda lussekatterna!!!


Sötaste Filip ♥


Sötaste Ida ♥


Filip hittade ett pussel med djur...


Det var julmarknad på torget i byn så vi bestämde att vi alla skulle dit.
Men vi hade för lite kläder på oss, så vi skulle först köra hem o byta om.
Fast sen när vi kom hem blev barnen trötta, gnälliga och antagligen hungriga, så vi stannade hemma.
Hanna hade fortfarande ont i magen och la sig på soffan medan Bolibompa visades.
Hon somnade i soffan bara en kort stund efter Ida o Filip somnat.
Kan det vara den där oinbjudna kräksjukan som även har smugit sig in hos oss???
I really hope not.

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Näääää fy, hoppas verkligen att det inte är kräksjukan!!! Vill inte alls ha besök av detta!!! kram älskar er.

    2011-12-04 | 21:31:52
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Görel säger:

    Jag ser då fram emot att göra likadant med barnbarnen nu..

    2011-12-05 | 19:06:05
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: