Mitt I Livet...

Julstök i mitt kök!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag var Hanna hemma från skolan för hon hade fortfarande lite ont i magen men det kändes bättre idag än igår.
När Ida o Filip var lämnade på dagis satte jag igång att göra en deg till saffransbullar med vanilj som stod i Icas reklamblad.
Sen kom min kära vän Pernilla med 2/3 av hennes barn, också för att baka.
Vi gjorde LionBars till henne och enligt hennes sms nu på kvällen var de supergoda!!!!
De ska bara doppas i choklad först, men det hade nog smakat bra utan med, hehe.
Jag gjorde klart mina bullar och det blev 50 stycken mumsiga bullar!!!!
Skönt att ha lite hembakade bullar att bjuda på om det kommer gäster på besök...

Jag gjorde även risgrynsgröt i eftermiddag innan middagen var färdig.
Barnen blir ju alltid lite smått hungriga precis när man inte har nåt klart...
Så den lätta gröten skötte sig fint i micron medan jag diskade och plockade undan.
Ska göra mer gröt på Lilljulafton så jag ÄNTLIGEN kan få min Ris A La Malta!!!
Jag älskar det och det är ju så gott med russin, äpple och clementin där i...

Gissa om jag blev paff när Ida "drack" tre droppar ur korken på citronflaskan och sa "- Meee"!!!!
Hon tyckte det var gott o ville ha mer!!!!
Filip hörde vad hon sa och kom ut för att smaka dropparna.
Han tyckte också om det, haha.
De bråkade nästan om att få smaka mer citron...
Helt otroligt alltså.
Så surt o de gillade det!!!!

I morgon ska jag nog ge mig på en sats lussekatter!!!
Måste inom affären o handla mer kesella...

Nu ska jag plocka fram kläder till barnen till skola o dagis.
I morgonkväll är det jul/luciafest för Hanna på skolan.
Spännande...
I like a lot.


Toodellooo på er...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: