Mitt I Livet...

Lördag...

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag bestämde jag mig att flytta granen från den ena hörnan till en annan, för jag tänkte att den skulle passa mycket bättre inne vid väggen / balkongdörren.
Hade kanske flyttat den en meter - då RAMLAR hela granen!!!!!
Som tur var gick inga kulor sönder, bara fyra stycken som rullade på golvet.
Ida hjälpte mig att plocka upp dom.
Väl på plats i hörnan fick jag rätta till lampnätet, snurra den så den kom på rätt håll och lyste som jag ville.
Det blev mycket bättre än jag tänkte från början!!!!!
Visst känns det skönt efteråt när man blivit nöjd med nåt???!!!!

Hanna ringde till Anitha & Rune o frågade om de ville komma på fika i eftermiddag.
Så jag satte igång att baka en kaka.
En New York Blueberry Cheesecake!!!


Den finns i Leila´s "A piece of cake" och den boken har såå otroligt många smaskiga och lockande recept som jag skulle vilja testa, så därför får jag börja med att beta av recepten en efter en...
Det är en mäktig kaka, men ack så ljuvlig i smak av bla vit choklad, kesella och philadelphiaost!!!!

Så här blev min till utseendet:


Medan den fick stå kvar i den avstängda ugnen, kom syrran och hennes kompis Marina.
Hon skulle på jobbarfest med hennes man på kvällen och jag hade fått äran att sminka henne.
Tjohooo!!!
Färgen jag hade att gå efter, var knallrosa som toppen hon hade med sig för att jag skulle se vilken nyans jag hade att jämföra med.
En sotig look ville hon ha och eftersom jag inte gjort det innan så fick det bli min första.
Rätt snyggt när det var färdigt!!!!!


Hoppas hon hade kul på festen!!!!

Fidde har monterat bort handfatet och duschen på ovanvåningens toalett idag.
Usch vad förarbeten ska ta tid...

Nu spelar Hanna o Fidde Super Mario på Wii:et.
Innan dess spelade jag o Hanna bowling.
Vi vann vars en gång så det blev ju rättvist.

Filip somnade tidigt och fort idag.
Han har inte ätit varken frukost, lunch eller på kvällen i tre dagar...
Ytterst lite välling när han ska lägga sig.
Han har druckit desto mer och fått  yoghurt o macka istället.
Tror att det är tänderna som spökar, eller har det varit lite jobbig halsont.
Men idag har jag fått i han både lite makaroner och köttfärs från tacosen igår.
Alltid nåt!!!
Sen fick han smaka kakan till fikat med men han åt inte så mycket av den ändå.
Ganska oroande att se Filip äta så lite...
Men men, man ska inte bry sig om hur mycket de äter, huvudsaken är ATT de äter nåt och att de dricker.
Alla har väl sina toppar och bottnar nån gång.

Fotbollsträningen väntar i morgonbitti för Hanna, så nu är det dags att säga godnatt till donnan.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: