Mitt I Livet...

Lucia... och drömmar...

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag är det Lucia!!!
I morse satt jag, Hanna o Filip i soffan och tittade på luciatåget på tv:n.
Ida sov fortfarande.
Fidde tog bilen idag eftersom han vill hinna hem o se lussefirandet med Ida o Filip på dagis kl 16.
Jag satte barnen i vagnen och sen gick vi o lämnade Hanna på skolan och sen vidare till dagis.
På vägen hem kom jag att tänka på när jag själv gick i ettan o tvåan då vi blev bjudna på pepparkakor och saft just denna dagen o så hade vi levande ljus på bänkarna...
Fröken Gunilla Ohlsson läste samtidigt i en bok om Jesus och sånt.
En annan bok jag bara kommer ihåg pyttelite om, var en flicka som hoppade bland molnen över bergen..
Ja med snart 28 år sen är det inte alltid lätt att komma ihåg vad böckerna handlade om, haha.

Sitter just nu och har ansökt om tre jobb.
Fan vad det känns pissigt att inte ha ett jobb.
Att vara arbetslös.
Det ordet suger verkligen.
A-r-b-e-t-s-l-ö-s...
Det trodde man inte när man satt i där skolbänken i nian o läraren sa att vi skulle berätta vad vi trodde vi gjorde om tio år.
Då var jag 15.
Vad skulle jag göra tio år framåt???
Jag skulle vara 25.
Jag hade ett stort hus, 2 barn, en golden retriever, vara gift och jobba som delfintränare!!!


HAHAHAHAHAHA!!!!!
Här snackar vi DRÖMMAR!!!!
Om jag ska säga sanningen om hur det stod till så var det så här:

Jag var 25.
Jag bodde inte i hus utan i en lägenhet på 52 m2.
Var absolut inte gift utan hade typ ett "förhållande".
Inga barn, men en massa silverfiskar på toa.
Jobbade inte på Kolmården utan befann mig på Domus i bakeoffen.

Ja visst var det härligt att drömma sig bort i tonåren, haha!!!!








Kommentarer

  • Maria säger:

    delfintränare låter ju häftigt..ja du..ja skulle sitta på ett kontor o skriva skrivmaskin..blev ju inte riktigt så men kan ångra nu att ja inte utbilda mig mer inom köksbranshen...Inte behöva slita häcken av sig för den skitlönen man har nu..men..så e läget o inte mkt o göra...Kram

    2011-12-13 | 19:28:09

Kommentera inlägget här: