Mitt I Livet...

Lucia på dagis!!!

Kategori: Filip och Ida

Vid middagstid kom regnet.
Jäkla skitväder ett sånt som idag.
Vi som skulle till dagis luciafirande!!!
Fidde kom hem tidigare med bilen och sen kom Anitha o Rune en stund efter.
Vi åkte till dagis och tog på Ida sin vita klänning, silverglittret utanpå mössan, Filip fick sin pepparkaksdräkt och sen ställde vi oss ute i regnet bland de andra 30 åskådarna.
Tåget hördes komma sjungande och i ett halvdunkelt ljus såg jag först inte var Ida o Filip var, men sen såg jag Filip kom gåendes intill Lena och Ida satt i vagnen...


När Filip såg mig ville han inte gå med i ledet utan började gråta och fick vara hos oss.


Ida sjunger allt vad hon kan!!!
"- Sa-ankta-a Lu-u-ci-i-aaaaa!"


Hon satt lugnt kvar i vagnen, men hade stort bekymmer att försöka ta av sig mössan och bara ha glittret direkt på huvudet, haha.
"- Om jag drar lite här och lite på andra sidan så kanske..."


"- Ta daaaa!!! Jag fick av mig den!!!"


Efter tåget var slut åt vi korv i bröd, drack glögg och åt pepparkaka - i ÖSREGN!!!!
Fy fan vad blöta vi blev!!!
Vi körde hem till oss på en mysig lussefika istället och det var riktigt skönt att komma in i en varm stuga som sakta började dofta nykokt kaffe och nyvärmda lussebullar med vanilj!!!!!

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Första lussefirandet är till ända!!! Kram älskar er!!!

    2011-12-14 | 19:05:15
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Maria säger:

    men varför ute??svinkallt ju..o dessutom regn..??Annars e de ju mysigt o kolla lucia..Kram

    2011-12-15 | 21:04:52
  • Jennie säger:

    Mamma, nej det blev det andra... Hannas var ju förra veckan!!!

    Kram, älskar er med!!!

    2011-12-15 | 21:51:23
  • Jennie säger:

    Maria, det är utomhus eftersom det inte finns nån plats inomhus till alla som vill se tåget!!!



    Kram!!!

    2011-12-15 | 21:53:35

Kommentera inlägget här: