Mitt I Livet...

Shopping inför X-MAS...

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår var jag ju i stan en sväng innan det var dags att köra o hämta barnen i skola o på dagis.
Jag hann vara där två timmar, men kände att jag fick inte allt jag ville.
Men det jag köpte i påsen från Lindex var en fin julröd klänning till julafton.
I HM:s påse låg det två trikåtoppar, en svart klänning till nyårsafton, en julstrumpegåva till Hanna.
I KappAhls påsen låg det en svartguldig topp.
Men det var nåt som fattades...
Så det blev en tur till staden idag med.
Ur&Penn hittade jag de där häftiga örhängena jag kollade på igår, men då velade jag fram o tillbaka och som slutade med att de sattes tillbaka på pinnen på väggen.
Så de fick följa med hem idag!!!
Ida o Filip hade inget speciellt att ha på sig till julafton, så när mina ögon landade på klädhyllan inne på Lindex ovanvåning, var Idas julklänning redan bestämd.
Fem minuter senare var även Filips jul/nyårsplagg valt.

En snabb matshopping på Willys blev det med innan barnen skulle hämtas.
Hanna följde med kompisen Hanna hem och jag fick veta att Hanna hade ätit - 6!!!! mackor till melllis, lite pålägg och plus frukt!!!!!!!!!!!
Ikväll åt vi färsk pasta med spenat, 3 paket bacon och Keldas goda Thaisoppa!!!!
Jag må vara tjatig, men det är sååå skönt att se barnen äta som vanligt igen...
Ida ville t om ha mer efter vi dukat av och gick efter mig när jag satte skålen med pasta på diskbänken o sa: - Meee!", haha.

I morgonförmiddag kommer kära vännen Pernilla och ena dottern Mollie hit och vi ska se om jag kan hjälpa henne komma på ett gottit recept på en nyårsefterrätt.
Det är hennes uppgift att fixa det till stället de ska till!!!!







Kommentarer

  • Malin säger:

    Å h du har ju hittat massor av fina grejor.Jag tror jag får ta en tripp in till staden...

    Är dina julklappar inhandlade???Tänk bara en vecka kvar till jul.

    Har din julkänsla infunnit sig??Min har det inte.

    Kan det inte komma lite snö innan jul, snälla tomten.

    Ska förresten till Tollarp på söndag, då ska granen huggas..

    Ska testa nytt ställe iår, tänkte vi.

    Usch vilken flmmog kommentar,Jag skulle ju bara önska en trevlig helg!

    Kramiz

    2011-12-16 | 05:14:41

Kommentera inlägget här: