Mitt I Livet...

Sjukt barn snart bättre...

Kategori: Livet från hjärtat...

Ida hade feber igår och var som alltid lika het som en bakad potatis.


Inte konstigt att hon sovit som Törnrosa.
Idag har hon inte varit varm, men bara väldigt trött och sååå gnällig.
Jag har inte kunnat få sätta ner henne utan att hon börjat gnälla meddetsamma och tårarna har runnit ner för kinderna stora som pärlor.
Stackaren...


I morse kom Anitha o Rune hit som barnvakt medan jag var på anställningsintervju.
Verkar vara ett kul jobb, men samtidigt väldigt osäkert när det inte är fast inkomst.
Bara provisionslön ger inte mig den trygghet jag är ute efter.
Hade varit mycket bättre med fast inkomst plus provisionslön såifall...

När jag kom hem igen vid 11 sov Ida hos Anitha.
Hon var så trött och sov kanske bara 20 minuter...
Orkade ingen lunch sen och ville inte sova middag heller såklart utan somnade en stund i soffan intill mig senare på eftermiddagen.

Hanna följde med kompisen Lovisa hem efter skolan för de hade visst bestämt det igår på fotbollen.
När jag hämtade henne höll de två på att pynta pepparkakshus!!!!
För att inte riskera att Filip eller Ida kraschar det på nåt sätt, vilket säkerligen hade hänt inom 5 minuter, satte jag upp det på kylskåpet så man kan se det - men inte röra det.
Hanna sa att hon skulle äta upp hela huset alldeles själv sen när det är julgransplundring.
Hahaha... jo tack, stackars hennes mage...

I morgon får Ida o Filip stanna hemma från dagis så hon är pigg till avslutningsdagen som är på onsdag.
Då ska de ha julfest där med barnen o det vill jag ju inte att de ska missa.
Fröknarna ska få varsin julklapp av Ida o Filip, mest som en tanke, men också för att jag trivs med dagiset så bra!!!!!

I eftermiddags var jag ute i trädgården en liten stund med Ida o Filip, för när vi kom hem utan Hanna, ville Filip gunga.
Så de gungade och lekte i sandlådan ett tag innan det blev för kallt att vara ute och Ida blev för trött.
Undertiden de lekte, tog jag väck lampnätet från det stora trädet och satte det i det lilla trädet vid grinden istället, och det blev mycket bättre och lyser så mycket finare där nu!!!!











Kommentarer


Kommentera inlägget här: