Mitt I Livet...

Dag 12, Mitt favoritminne...

Kategori: Livet från hjärtat...

Mitt favoritminne...
Hmmmm... det var svårt.
Jag kan faktiskt inte precisera ETT favoritminne, för jag har så många fantastiska minnen.
Men jag ska rabbla upp de bästa - dock inte i nummerordning, utan så som jag kommer på det!
 
1. MIN & FIDDES TRÄFFDAG på Kristianstads Pizzerian!!!
Jag är såååå glad för att jag gick ut efteråt den där kvällen jag egentligen skulle gått hem igen, efter att ha festat lite hemma hos en kompis.
Visst var Fidde full och sluddrade lite lätt, men han var fast beslutad att han ville ha mitt nummer och ringa dagen efter.
Men det sa inte "KLICK" förrän vi hade en dejt på Brödboden nån dag efter... 



2. HANNAS FÖRLOSSNING!!!
Vem tycker inte sina förlossningar är ett fantastiskt minne, där en ny liten människa som bott i magen i 9 månader, får lära känna sin nya familjemedlem och känna att nu är vi TRE st, nu är vi en FAMILJ!!!!!



3. FILIPS FÖRLOSSNING!!!
Ännu ett fantastiskt minne som först är fyllt med sån otrolig och obeskrivlig smärta, men som efteråt bara övergår till ett lyckosamt rus, och man kommer inte ihåg att man hade så in i helvetes ont för bara några sekunder sen!!!


4. IDAS FÖRLOSSNING!!!
Det gick ju så bra med förra, så det var lika bra att fortsätta på en gång.
Nu har vi fyllt våra hjärtan tredubbelt och för vår del räcker det!!!


5. Alla mina RESOR UTOMLANDS jag varit på, kommer jag ihåg precis som att det var igår.
Men det kan bero på alla mina kort jag tar, hehe... 
 

6. När jag var TÄRNA på Jossa och Stefans bröllop!!!
Jag hade en mossgrön klänning som skimrade över i guld och så sjöng jag " The Rose" av Bette Midler!!!


7. VÅRT BRÖLLOP 070707!!!!!
Vilka fantastiska och nervösa dagar det var innan själva dagen D.
Allt som skulle fixas och donas.
Allt vi fick hjälp med betydde och betyder så mycket för att vår dag skulle bli så minnesrik som den blev.
Ingen nämnd - ingen glömd!!!!


8. När jag KLARADE MITT KÖRKORT 12/1-09 trodde jag att han som godkände mig - skojade.
Men det var sant, jag hade klarat det!!!
ÄNTLIGEN skulle jag få ha det där efterlängtade rosa lilla kortet i min plånbok!!!!


9. Flytten till RINKABY då vi skulle bo i hus!!!
Det var nåt speciellt med att bo i ett större boende och röra sig i fler rum.
Men fy fan som det såg ut.
Hundratals med FLUGOR surrade omkring i alla rum, det var olika färger på både golv, väggar och tak i vissa rum.
Om vi hade några träd i trädgården?
Hahahaha, då fattade jag varför det heter "TRÄDGÅRD".
Omkring ett 40-tal GRANAR sågade pappa ner och gjorde tomten ljusare.
Utanför garaget där det nu finns en uteplats...
 

Här håller pappa på att renovera hallen och dörren till toaletten...


Köksfönsterna och ingången...


Kökfönstret och dörren i annan vinkel...


Färdigt resultat!!!!!!!


10. Den tiden då min älskade hund ♥ HARLEY ♥ bodde hos mig!!!
Jag bodde själv i en tvåa och jag hade alltid önskat mig en hund för jag skulle ju inte ha barn, var det tänkt.
När vi varit ute, gick han bort till toadörren, satte sig ner och väntade på att jag skulle öppna dörren och vattenkranen så han kunde klättra upp på toastolen och dricka från kranen!!!
Jag fick till och med BORSTA TÄNDERNA med minttandkräm på honom...
När Jossa var gravid med Eric i 9:e månaden så satt hon i soffan hos mamma o pappa, och då hoppar Harley upp
och lägger sig ner intill henne, med sitt huvud - på Jossas mage!!!!!
Tyvärr hittade jag inget foto eller albumet med Harley, men så fort jag gör det ska jag lägga in kort på honom.
Han var såååå söt mitt lilla hjärta...

Ja det var nog de största minnena jag kunde komma på nu så här på bums...

 
 

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Vilka härliga minnen! Med hund,bröllop,barn och allt annat...

    Tänk att vi ändrat vårt hus så himla mycket. Jag vet bara att två dörrar är original från första början, sen är allt utbytt!

    Kram älskar er.

    2011-02-10 | 19:53:54
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Görel säger:

    Visst har man många minnen- Och du är väldigt duktig på att delge dina!!! :D

    2011-02-11 | 13:18:55

Kommentera inlägget här: