Mitt I Livet...

Dag 15. Det här får mig att gråta...

Kategori: Livet från hjärtat...

Jag är en väldigt emotionell och förstående människa som har lätt till tårar.
Men det är så stora skillnader på vad som får mig att gråta.

 *Vissa filmer kan få mig gråta, speciellt om det är en verklighetsbaserad snyftfilm...
*Sen kan självklart minnen få mig gråta om jag sitter för mig själv och tänker på det.
*Foto kan också framkalla blöta kinder...
*Telefonsamtal kan lätt få mig gråta om nån sorglig - eller fantastisk händelse har hänt, så man inte får fram nåt ord utan själva tystnaden talar för sig själv...
*Text jag läser kan också göra mig ledsen..
* Matlagning får mig också att gråta och då tänker jag ju på gul lök, haha...
* När barnen skadar sig och det går riktigt illa då gråter jag inom mig och önskar att det hade varit jag istället...
* Andra saker som får mig gråta, ibland med tårar och ibland med hjärtat, är djur som far illa genom djurplågeri, sexuellt utnyttjande eller andra orsaker.
* Mitt hjärta gråter när jag tänker på de som bor på ålderdomshem och kommer ihåg när jag jobbade där, de som sa att de bara går omkring där och väntar på att få komma till ro...
*
Tårarna rinner lätt om jag ser nyfödda bebisar på tv som är så sjuka att de behöver opereras direkt och stanna kvar flera månader på sjukhuset och då tänker jag på vilken tur vi haft som fått alla våra barn friska...

I de ögonblicken man tycker allt bara är såå jobbigt med barnen och de gör inte som man vill, ska man försöka komma ihåg - att det finns alltid de som har det värre!!!!

Ja det finns säkert fler saker som får mig gråta, men just nu kommer jag bara på detta.

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Jag har också lika lätt till gråt... alla dina exempel kan jag oxå ha som mina!

    Kram älskar er så mycket.

    2011-02-12 | 20:33:55
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: