Mitt I Livet...

Dag 17, Vad jag är bra på...

Kategori: Livet från hjärtat...

1.
Jag är bra på att hitta på och skriva texter på rim.
Som till exempel skrev jag några rader om varje gäst på vårt bröllop i bröllopshäftet...


2.
Jag är bra på att sminka.
Att kunna se vilka färger som passar ihop och så att det stämmer med ögonfärgen plus att få det se snyggt ut, krävs skicklighet.
Men det där med färger tror jag att jag fått efter pappa.
Han om nån kan blanda färger...
Det säger nog rätt mycket att jag fått äran att vara sminkös på två bröllop!!!
Här var en fd granne "försökskanin"... 


På mig själv...


3.
Göra tårtor och dekorera
dom är jag också bra på.
Jag gör aldrig samma tårta och de har aldrig samma innehåll.
Det är allra roligast när jag har olika färger på marsipanen...
Jag kan komma på innehåll och utseende på en tårta på natten och då måste jag skriva upp det meddetsamma så jag kommer ihåg det till morgonen!!!

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Ja du är enorm på att skriva... du har verkligen förmågan att uttrycka dig verbalt. Jag tycker att du ska anmäla dig som kåsör på ngn tidning.

    Tårtverkstad...JAAAAA när barnen blivit lite större kan du ju ha det som extra knäck!

    Kram älskar er.

    2011-02-13 | 18:58:03
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Mamma Men det är som jag säger, jag kan bara skriva bra när jag inte känner mig pressad. På en tidning måste man skriva om nånting varje dag, och det är kanske inte altid så kul att läsa sånt på rim???



    Älskar Er med!!!

    2011-02-13 | 19:29:16
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: