Mitt I Livet...

Dag 20, Mina värsta fasor...

Kategori: Livet från hjärtat...

Ja det är ganska många och i olika sammanhang eller vad man ska säga.
Men om jag ska berätta vilka de är så kommer de inte i turordning, utan även denna gången så som jag kommer på det.
Vissa är rätt äckliga men har man sett skräckfilmer så är det alltid det äckliga man kommer ihåg såklart...

* Att det ska hända mina barn och min man något hemskt.
* Få besök av inbrottstjuvar
* Huset börjar brinna
* Grannarnas hus ska brinna
* Rattfyllerister som kommer i vår väg
* Barnens tonår...
(med lite ironi) 
* Att bli instängd i ett trångt utrymme typ levande begravd (också sett från en film)
* Att någon närstående i familjen dör

Det var många hemska saker, men det är det som jag fasar mest för, och ibland händer detta.
Man ska inte tänka att "det händer bara andra", för rätt som det är så är man själv en "av de andra"...

Så ta vara på stunden innan ni somnar.
Säg alltid "godnatt" och "jag älskar dig" till din man, din fru, din sambo, din särbo, din mamma, din pappa, dina barn, ja till alla som betyder något för DIG i din närhet - innan det är för sent.
Det är inte skämmigt att säga JAG ÄLSKAR DIG till sina föräldrar eller syskon fast man blivit vuxen.
Det är de tre mest viktiga orden man kan få höra i livet.
Att man är ÄLSKAD.
Någon älskar mig.

Varför ska man alltid vara så generös med de tre orden så fort det händer någon nåt?
Överös dina mest betydelsefulla personer i ditt liv med ord och blommor - medan de finns och förstår.
Varför lägga massa pengar på blommor på en begravning som personen i livet kanske hade blivit överlycklig för att fått innan istället???

De kanske inte vågar vara först att säga det, inte Du heller.
Men någon måste vinna över sin feghet... nångång.


Ojojojoj vad detta inlägget gick från ett till ett helt annat.
Men så är jag.
Jag halkar in på ett eller annat sätt och gör en kort story till en lång romanliknande sak.
Det är bara vad jag tycker och anser man borde göra i livet.
Fylla livet med härliga och betydelsefulla ord...
Det låter ju så vackert på andra språk.
I LOVE YOU...
JE T´AIME...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: