Mitt I Livet...

Dag 9, Mina kompisar från förr...

Kategori: Livet från hjärtat...

När jag gick i klass 1-3 på Gustav Hellströmsskolan gick dessa i min klass!!!



Sandra Bencker, Pontus Holmgren, JAG, Patrik Braun, Martina Johansson, Johan Nilsson, Daniel Kvant, Annelie Ohlsson, Henrik Fröberg, Peter Mårtensson, Ebba Fagrenius, Anna Hildingsson, Ted Andersson, Ir Emilsdottir, Per Meijer, Mathias Ohlsson, Kim ?, Åsa Meijer, Malena Möller, Annika Edström, Victor Nilsson.

De jag lekte mest med var: Sandra, Malena, Ted, Victor, Annika och Anna...

Här är ett kort på några i de andra klasserna och jag måste bara fråga MALIN EVERTSON...
Är detta DIN kille Marcus
, som ligger allra längst fram här med ett grönt skärp?????


I klass 4-6 gick jag i Rinkabyskolan och här går jag i klass 6...


Cecilia Lindblad, Martin Szrencel, Jimmy Persson, Björn Welander, Anders Jönsson, Anders Hansson, Ola Wildt-Persson, Fredrik Paulsson, Jeanette Mårtensson, Mattias Persson, Ann-Marie Nyström, Jesper Dahlskog, Therese Dunefloo, Marcus Daun, Martin Enarsson, Tobias Rosander, Anette Ericsson, JAG, Jerker Dahlström, Fredrik Lund, Patrik Harrysson, Christian Karlsson.
Malin Ihl och Teresa Persson
 var inte med...

De jag lekte mest med var
Anette och Jeanette som är här på bild,
och med Cecilia...


Här var vi på skolavslutning där jag o Anette spelade gitarr, "Nu Grönskar Det..."



Jag lekte med en annan tjej med, HELENA HANSSON och hon är ett år äldre än mig.
Här showar vi lite, haha!!!!


En annan kompis var CAROLA NILSSON som också är ett år äldre än mig.
Här sitter vi på en skolpjäs där jag föreställer en pappa och Carola pappans
pojke.
Carola:
"-Pappa....!"
Jag:
"- Ja, vad är det min son?"
"- Ehum jo jag tänkte fråga dig en sak!"
"- Jaha?"
"- Eh... får jag gifta mig med farmor?"
"- VA??? Vad säger du? Näää det förstår du väl att du inte kan gifta dig med min mamma!!"
"- Men... DU har ju gift dig med MIN mamma!!!!"


Kul att man är med i FB så man kan hålla kontakt med några iallafall...
Hade varit skitkul att träffas igen och berätta vad som hänt under alla år...



Ja sen gick jag i klass 7-9 och då var det på Norretullskolan med dessa!!!
Tror inte jag behöver skriva namnen undertill...


Här var det en andra kompisar jag träffade ofta och det var IDA från Tosteberga och ANNA J från Vanneberga...

På gymnasiet var vi inte många i vår klass...
Även ifall man hängde ihop med alla så umgicks jag mer med några.


De två "LINDORNA" längst ner!!!!!!

Kommentarer

  • Helena Hansson säger:

    Amen du det kortet kommer jag ihåg!! Tror att jag också har det fick det av er... Men vi har haft skitkul i Rinkabyet!!!! Ja hoppas vi snart kan få till en dag och träffas allihopa!!!!!! Många kramar Helena

    2011-02-01 | 23:13:02
  • Malin Evertson säger:

    Jaa du Jennie, ser ut som min Markus, men är inte helt säker. Har inte sett honom som liten så många ggr:)

    Kram M

    2011-02-02 | 08:45:07
  • Agneta säger:

    Hallo everybody... Välkomna hem till oss på Strädet... vi måste ha en nostalgiträff med några av dina skolkompisar... eller hur?

    Kram älskar er.

    2011-02-02 | 15:37:30
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Görel säger:

    du är då superambitiös! Vilket jobb du lägger ner!! Men det är ju roligt att se!!

    2011-02-03 | 14:27:21
  • Jennie säger:

    Malin, du kan ju visa honom kortet och fråga... Kram.



    Mamma, det hade varit häftigt om de som var hemma hos oss, hade kunnat träffas igen och se om de känner igen sig...

    Kram älskar er.



    Görel, jo men det är ju det som är så kul med utmaningar, man ser skillnader på de som engagerar sig mer eller mindre, antingen med bara text eller med nån bild. Jag älskar ju kolla på gamla foto och då blir det lätt att jag tänker, Jamen det korte kan jag ju med ta med, och det, och det osv. Sen sitter jag plötsligt där med 10 kort...

    Kram.

    2011-02-03 | 21:06:19
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Jenny säger:

    Oj oj oj, vilka bilder!!! ( Men du glömde du inte Jens Fjelkner från Rinkabykortet? Mellan Anders Hansson och Ola W-P?)

    Jätteskoj att se!!

    Kram

    2011-02-04 | 13:08:29
    Bloggadress: http://fyrbentaochtvabenta.blogg.se/
  • Josefine säger:

    Haha, tycker att det är ganska kul att kolla in era frisyrer....

    Undrar var alla mina foton från klassen är, jag har inte mina här hemma.

    Mina kataloger från gymnasiet slängde jag för dom vart helt nerklottrade av vilka killar man tyckte var snygga, mohahahahaha!!!!

    Kramis

    2011-02-04 | 15:48:18
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Patrik Braun säger:

    Blev väldigt paff när man hittar bild på sig själv på någons sida, hoppas allt é bra med dig!

    2011-04-30 | 14:59:15

Kommentera inlägget här: