Mitt I Livet...

Fredagsmys...

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse visste inte jag om det var dagis för Hanna eller inte, för vissa skolor och dagis börjar sportlovet idag och för andra på måndag.
Så jag ringde dagis i morse och frågade för att veta exakt.
Det var dagis som vanligt idag så Hanna var där sista dagen innan lovet.
Undertiden Hanna var där, gjorde jag köttfärslimpa - som jag aldrig gjort innan...
Fidde gjorde en sån en gång och det var sååå gott, och igår när jag handlade så mycket färs så blev jag sugen och tänkte testa göra en likadan.
Sen gjorde jag en köttfärssås med kinesisk soja, en skvätt viltfond, lite grädde, svamp, kött o grillkrydda, och paprikapulver.
Skönt att ha mat klar till en annan dag man har ont om tid eller inte har så bra idéer...

Efter det förberedde jag inför kvällens efterrätt som jag fick en idé från "Halv Åtta Hos Mig".


Det var Co-co glass med marinerade ananastärningar.
Jag tärnade ananas i små tärningar, blandade 15 cl Rum och 15 cl Malibu med lite malen svartpeppar och hällde det över ananasen.
Sen fick det stå och dra i kylen tills vi skulle äta det.
Vaniljglass skulle blandas med finhackad Co-co och frysas om igen.

Fidde tyckte att köttfärslimpan var jättegod, förutom att jag hade lagt in findelade sviskon inuti, men han tog om två gånger så det var ju ett bra betyg!!!
Till och med Hanna gillade den.
Hon frågade om hon fick MER KÖTTFÄRSLIMPA, och det brukar ALDRIG hända, att hon tar om!!!!!!!

När det blev dags för efterrätten, värmde jag ananasen i stekjärnet och hällde på ytterligare med lite Rum och Malibu.
Sen la jag ananasen i botten, lite glass över
och sen dekorerade jag det med ananasblad!!!
 


Kommentarer

  • Agneta säger:

    Åh vilken superproffsig bild du tagit...den översta! Den gillar jag verkligen.

    jag gjorde ju hela kittet... med förrätt, huvudrätt OCH dessert... Mumsmums!

    Kram älskar er.

    2011-02-19 | 21:19:53
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Mamma Åh tack för att du tyckte den blev bra... men superproffsig vette katten, haha!!!!

    Jo jag vet att du gjorde allt och det såg så gott ut med...

    Du är bara så bra på att kocka i hemmet och jag vet att pappa är lycklig och tacksam för att han har Dig!!!



    Kram, älskar Er!

    2011-02-20 | 20:39:53
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: